پیام ظریف به زبان چینی: ایران در کنار چین ایستاده است

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر پیام ظریف به زبان چینی: ایران در کنار چین ایستاده است
پیام ظریف به زبان چینی: ایران در کنار چین ایستاده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران با انتشار پیامی به زبان چینی در واکنش به ویروس کرونا نوشت؛ ایران در کنار چین ایستاده است.

به گزارش اسپوتنیک، محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در حساب کاربری خو در توئیتر خود به زبان چینی نوشت: در تماس تلفنی با دوست قدیمی خودم وانگ یی مشاور دولت و وزیر خارجه چین تشکر و قدردانی خود را از اقدامات موفق چین برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا ابراز کردم. چین نه تنها از وخامت شیوع کرونا در داخل این کشور جلوگیری کرده بلکه از شیوع آن در جهان نیز جلوگیری کرده است. ما سوءاستفاده آمریکا از این خطر را محکوم می‌کنیم. چین قطعا نسبت به ایالات متحده در جلوگیری و کنترل آنفلوانزای H1N1 سال 2009 مسئولیت پذیر و موفق‌تر است.

وی همچنین به شعری از سعدی اشاره کرده و نوشته است: ایرانی ها می گویند بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند چو عضوی بدرد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار. ایران قاطعانه در کنار چین ایستاده است.

​وزرای خارجه ایران و چین بعدازظهر روز گذشته در گفتگویی تلفنی در خصوص آخرین تحولات مربوط به شیوع کرونا در چین و سایر موضوعات مورد علاقه رایزنی و تبادل نظر کردند.

پیش از این، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در پیامی به زبان چینی در توئیتر، سال نوی چینی را به مردم این کشور تبریک گفته بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала