تصمیم عربستان سعودی برای خرید موشک از اسرائیل

© Photo / 2019 Lockheed Martin Corporationتصمیم عربستان سعودی برای خرید موشک از اسرائیل
تصمیم عربستان سعودی برای خرید موشک از اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه "اسرائیل دیفنس" از تصمیم عربستان سعودی برای خرید موشک‌های ضد زره «اسپایک» از شرکت اسرائیلی «رافائل» خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، شرکت رافائل که موشک‌های زمینی ضد زره «اسپایک» را تولید می کند در حال کسب مجوزهای لازم است تا از طریق شرکت های تابع خود به دولت عربستان سعودی این تسلیحات را بفروشد.

ماموریت جدید ولیعهد عربستان  - اسپوتنیک ایران
ماموریت جدید ولیعهد عربستان

بر اساس این گزارش نشریه «اسرائیل دیفنس»، روابط رو به گسترش عربستان و رژیم صهیونیستی می تواند به ورود تولیدات نظامی اسرائیلی به بازارهای سلاح کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس کمک کند.

این گزارش می افزاید: با توجه به روابط ریاض و تل آویو، شرکت رافائل می تواند از طریق «یورو اسپایک» شرکت‌ تابع خود یا شرکت هایی که این مجموعه در جزایر ویرجین آمریکا دارد، وارد بازار کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس شود.

به ادعای این نشریه، دریافت مجوز از دولت اسرائیل برای امضای قرارداد با عربستان سعودی با موانعی رو به رو است؛ زیرا اسرائیل تمایل ندارد که این سلاح در اختیار هیچکس غیر از ارتش خود باشد و روزی از همین سلاح‌ها علیه اش استفاده شود.

این نشریه اما نوشته است که با وجود نگرانی‌ها، اسرائیل احتمالاً به شرکت رافائل مجوز فروش سلاح به عربستان سعودی را بدهد؛ زیرا که عمر موشک‌های ضد زره «اسپایک» بیش از ده سال نیست و در این مدت به نظر نمی‌رسد درگیری نظامی میان عربستان سعودی و اسرائیل رخ دهد.

پیش از این نیز برخی رسانه ها گزارش داده بودند که عربستان سعودی از اسرائیل سلاح خریداری می کند و از طریق آذربایجان تسلیحات را به ریاض منتقل می کند.

روابط عربستان سعودی با اسرائیل در سال های اخیر افزایش یافته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала