ویروس جدید کرونا تا چند روز در محیط زنده می ماند؟

© AP Photo / Ahn Young-joonکرونا ویروس جدید کرونا تا چند روز در محیط زنده می ماند؟
کرونا ویروس جدید کرونا تا چند روز در محیط زنده می ماند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عفونت شناس چینی مدت زمانی که ویروس کرونا می تواند در محیط زنده بماند را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جیانگ ژونمن، عضو هیئت مشورتی متخصصان بیماریهای عفونی کمیته بهداشت کشور چین گفت: نوع جدیدی از ویروس کرونا می تواند تا پنج روز در یک فضای آزاد زنده بماند. 

این متخصص خاطرنشان کرد: این ویروس نمی تواند مدت طولانی در هوا، روی بدن انسان یا سطوح دیگر زنده بماند. وی تصریح کرد: طول عمر این نوع جدید از کرونا ویروس بسته به شرایط محیطی از چند ساعت تا پنج روز است. بهترین شرایط برای ویروس رطوبت 40٪ و دمای هوا 20 درجه سانتیگراد است.

وی همچنین یادآور شد: این ویروس از طریق قطرات موجود در هوا و از طریق تماس گسترش می یابد، به همین دلیل لازم است که مرتباً دستان خود را بشویید.

میوه ای که سیستم ایمنی بدن را در برابر کرونا تقویت می کند - اسپوتنیک ایران
میوه ای که سیستم ایمنی بدن را در برابر کرونا تقویت می کند

در 31 دسامبر، 2019، مقامات چینی به سازمان بهداشت جهانی خبر از شیوع همه گیری یک ویروس ناشناخته در شهر ووهان دادند. بعدتر کارشناسان مشخص کردند که عامل این بیماری ویروس کرونا است. با توجه به آخرین اطلاعات منتشر شده، صدها نفر بر اثر این ویروس تابحال جان باختند. این ویروس در حال حاضر از مرزهای چین به بقیه نقاط جهان گسترش یافته است. مقامات چینی رسما تایید کرده اند که این ویروس از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. دولت چین نگران شیوع ویروس کرونا است به همین دلیل شهرهایی که این ویروس در آن شیوع دارند را قرنطینه می کند. بیشتر کشورها نیز مسافران ورودی از چین را تحت معاینات دقیق قرار می دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала