وزارت خارجه چین: آمریکا پیرامون کرونا ویروس وحشت ایجاد می کند

© AP Photo / Ng Han Guanوزارت خارجه چین: آمریکا پیرامون کرونا ویروس وحشت ایجاد می کند
وزارت خارجه چین: آمریکا پیرامون کرونا ویروس وحشت ایجاد می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه چین از اقدامات ایالات متحده در قبال کرونا ویروس و ایجاد وحشت انتقاد نمود.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس بیانیه سخنگوی رسمی وزارت خارجه چین، هوا چونینگ در خصوص مشکلات ناشی از کرونا ویروس: " ایالات متحده نه تنها هیچ کمک قابل توجهی به چین در نبرد با نوع جدید کرونا ویروس نکرد، بلکه برعکس، یکسری اقدامات را انجام داد که باعث ایجاد وحشت شد."

در بیانیه یاد شده آمده است: " از زمان شروع همه گیری، بسیاری از کشورها به چین کمک و پشتیبانی کرده اند و ما از این امر سپاسگزاریم. با این حال، تا آنجا که من می دانم، دولت آمریکا نه تنها هیچ کمک اساسی به چین نکرد، بلکه برعکس، ایالات متحده اولین کشوری بود که کارکنان کنسولگری خود را از ووهان خارج کرد، اولین کشوری که ابراز تمایل به حذف بخشی از کارمندان سفارت از چین داشت. آنها اولین کسانی بودند که ممنوعیت کامل ورود به ایالات متحده را برای همه شهروندان چین اعلام کردند پس از آنکه سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه کرد محدودیت سفر و تجارت با چین اعمال نشود. "

توصیه سازمان بهداشت جهانی برای کرونا ویروس - اسپوتنیک ایران
توصیه سازمان بهداشت جهانی برای کرونا ویروس

به گفته وی، این اقدامات ایالات متحده منجر به "ظهور و گسترش وحشت" منجر شد.

مقامات چین 31 ماه دسامبر سال 2019، سازمان جهانی بهداشت را از شیوع نوع ناشناخته کروناویروس در شهر ووهان واقع در بخش مرکزی  کشور مطلع کردند. تا کنون 300 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس در چین جان سپردند و بیش از 15000 نفر به آن مبتلا شده‌اند.  حدود 100 نفر دیگر تقریبا در 20 کشور جهان خارج از چین به این ویروس مبتلا شده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی وضعیت موجود در ارتباط با این اپیدمی را به عنوان وضعیت اضطراری جهانی عنوان کرد که براساس داده های اخیر دارای اهمیت بین المللی شناخته شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала