آمریکایی ها اعتراف کردند: اف-35 ممکن است قربانی اس-400 شود

© REUTERS / Eddie Keoghآمریکایی ها اعتراف کردند: اف-35 ممکن است قربانی اس-400 شود
آمریکایی ها اعتراف کردند: اف-35 ممکن است قربانی اس-400 شود  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نسخه چینی نشریه سوهو مقاله ای را منتشر کرد که نویسندگان آن گفتند: روسیه عمداً قابلیت های اصلی سیستم های پدافند هوایی اس-400 را برای کشف و رهگیری "هواپیماهای نامرئی" پنهان می کند. این موضوع ویژگی های منحصر به فرد جنگنده بمب افکن آمریکایی اف-35 را زیر سوال برد.

به گزارش اسپوتنیک، نسخه چینی نشریه سوهو مقاله ای را منتشر کرد که نویسندگان آن گفتند: روسیه عمداً قابلیت های اصلی سیستم های پدافند هوایی اس-400 را برای کشف و رهگیری "هواپیماهای نامرئی" پنهان می کند. این موضوع ویژگی های منحصر به فرد جنگنده بمب افکن آمریکایی اف-35 را زیر سوال برد.

سوهو به نقل از سخنان وزیر خارجه روسیه، سرگئی لاوروف گفت كه حداقل شش جنگنده اف-35 پس از حملات موشکی ایران به پایگاههای نظامی آمریکا در عراق در پاسخ به ترور سردار سلیمانی در نزدیكی مرز ایران مشاهده شده اند. وی درباره چگونگی موفق شدن به کشف این جنگنده های نامرئی چیزی نگفت. اما در عین حال، استفاده از رادارهای سامانه دفاعی اس-400 روسی مستقر در سوریه باید به عنوان واقعی ترین توضیح برای این پدیده شناخته شود.

آمریکا به لهستان جنگنده اف-35 می فروشد - اسپوتنیک ایران
آمریکا به لهستان جنگنده اف-35 می فروشد

رادار سامانه دفاعی اس-400 با توجه به ویژگی های فاش شده قادر به شناسایی هواپیمای بزرگ نسل چهارم در فاصله بیش از 600 کیلومتری نیست و اس 400 که به سوریه منتقل شده در فاصله 700 کیلومتری از ایران قرار دارد.

نویسندگان این نشریه اطمینان دارند که روسیه به دلایل پنهان کاری، مشخصات واقعی اس-400 را فاش نمی کند. یعنی در اینجا ما نه تنها در مورد حداکثر مسافت تشخیصی رادار صحبت می کنیم بلکه در مورد توانایی منحصر به فرد برای ردیابی اشیاء موجود در هوا با سطح مقطع راداری بسیار کوچک که "هواپیماهای نامرئی" هستند صحبت می کنیم. این می تواند جنگنده های اف-35 آمریکایی را به قربانی هایی برای پدافند هوایی اس-400 روسی تبدیل کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала