تظاهرات در مقابل سفارت آمریکا در لبنان + ویدئو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agensy / تظاهرات در مقابل سفارت آمریکا در لبنان
تظاهرات در مقابل سفارت آمریکا در لبنان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروهی از مردم لبنان در اعتراض به طرح موسوم به "معامله قرن" در مقابل سفارت آمریکا تظاهرات کردند.

به گزارش اسپوتنیک، کانال تلویزیونی لبنانی الجده در گزارشی اعلام کرد که تظاهرات در مقابل سفارت آمریکا در حومه بیروت، پایتخت لبنان در جریان است. تا کنون شش نفر از تظاهرکنندگان بر اثر استفاده گاز اشک‌آور توسط نیروهای امنیتی صدمه دیده‌اند.  

به گفته این کانال تلویزیونی، معترضین برای ابراز نارضایتی از "معامله قرن" در جهت حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل در مقابل سفارت آمریکا در حومه بیروت جمع شده‌اند و در تلاش برای از میان برداشتن سیم‌خاردارهای اطراف سفارت هستند.

الجده می‌افزاید: شش معترض بر اثر استفاده گاز اشک آور توسط نیروهای امنیتی زخمی شدند ... برخی از معترضین سعی کردند از بالای حصار به سفارت نفوذ کنند.

گفتنی است لبنان با جمعیت 4 میلیون نفری، 600 هزار پناهنده فلسطینی و بیش از 1.5 میلیون پناهنده سوریه را پذیرا شده است.

​شایان ذکر است که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه 28 ژانویه همراه با  بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در کاخ سفید از طرح صلح خود موسوم به "معامله قرن" رونمایی و اعلام کرد که اورشلیم پایتخت یکپارچه اسرائیل باقی می‌ماند. در پی رونمایی از این طرح، تمامی گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی مخالفت خود را با آن اعلام کردند. در میان کشورهای عربی نیز عربستان سعودی، امارات، قطر و بحرین که به دنبال عادی‌سازی رابطه با اسرائیل هستند، از این طرح حمایت کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала