آیا "ماسک" در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا موثر است؟

© Sputnik / Vladimir Smirnov /  مراجعه به بانک تصاویر آیا "ماسک" در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا موثر است؟
آیا ماسک در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا موثر است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان استفاده از ماسک برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا را چندان اثر بخش ارزیابی نمی‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از express، کارشناسان استفاده از ماسک پزشکی برای محافظت در برابر ویروس کرونا را چندان اثر بخش ارزیابی نمی‌کنند.

دکتر جیک دانینگ در این خصوص اظهار داشت: ماسک ها در محیط های کلینیکی مانند بیمارستان‌ها نقش بسیار مهمی دارند. با این وجود، شواهد بسیار کمی در مورد مزایای استفاده از آنها در خارج از این محیط‌ها وجود دارد.

به گفته این متخصص، اثربخشی چنین ماسکی به روش قرار دادن و برداشتن آن، بازیافت و همچنین زمان تعویض ماسک بستگی دارد.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده استفاده از ماسک را تنها به افراد مشکوک به ابتلای ویروس کرونا و یا افراد مبتلا شده به آن و همچنین به پزشکانی که با این بیماران در ارتباط هستند توصیه می‌کند.

به گفته کارشناسان برای افراد غیر آلوده به این ویروس بهداشت شخصی از ماسک مؤثرتر خواهد بود. در این راستا افراد باید مرتباً دستان خود را با صابون بشویند و آنها را با مواد شوینده الکل‌دار ضد عفونی کنند و از لمس صورت با دستان خودداری کنند.

پیشنهاد دالایی لاما برای مقابله با کرونا‌ ویروس - اسپوتنیک ایران
پیشنهاد دالایی لاما برای مقابله با کرونا‌ ویروس

میخائیل شلکلانوف، ویروس شناس روس همچنین خاطرنشان می‌کند: استفاده از ماسک پزشکی نتیجه صد درصدی نمی‌دهد زیرا بیشتر افراد از ماسک به درستی استفاده نمی‌کنند؛ ماسک باید به صورت صاف و متناسب با صورت باشد و هر ساعت باید ماسک تعویض شود.

در ۳۱ دسامبر، ۲۰۱۹، مقامات چینی به سازمان بهداشت جهانی خبر از شیوع همه گیری یک ویروس ناشناخته در شهر ووهان دادند. بعدتر کارشناسان مشخص کردند که عامل این بیماری کروناویروس است. با توجه به آخرین اطلاعات منتشر شده، دهها نفر بر اثر این ویروس تابحال جان باختند. این ویروس در حال حاضر از مرزهای چین به بقیه نقاط گسترش یافته است. مقامات چینی رسما تایید کرده اند که این ویروس از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. دولت چین نگران شیوع ویروس کرونا است به همین دلیل شهرهایی که این ویروس در آن شیوع دارند را قرنطینه می کند و اعلام کرده است که قرنطینه‌های انجام شده برای جلوگیری از شیوع این ویروس خطرناک می باشد. برخی کشورها نیز مسافران ورودی از چین را تحت معاینات دقیق قرار می دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала