کشف موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ژاپن

© AP Photo / Kin Cheungکشف موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ژاپن
کشف موارد جدید ابتلا  به ویروس کرونا در ژاپن  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ژاپن ابتلای سه نفر دیگر به نوع جدید ویروس کرونا کشف شد.

به گزارش اسپوتنیک ، وزارت بهداشت ژاپن اعلام کرد این سه نفر بتازگی با هواپیمای کرایه شده توسط وزارت خارجه ژاپن از شهر ووهان چین خارج شده بودند.

در دو نفر از آنها علائم بیماری مشاهده نمی شد . بلافاصله پس از ورود به توکیو در روز چهارشنبه ، پنج نفر به دلیل کسالت در بیمارستان بستری شدند. بیماری دو نفر از آنها ذات الریه تشخیص داده شد  اما آنها به ویروس کرونا مبتلا نشده بودند . طبق اعلام موسسه ملی بیماریهای عفونی ژاپن  ، این اولین مورد در خارج از چین است که ویروس کرونا با وجود فقدان کامل علائم ابتلا به آن تشخیص داده شده است.

خیابان خالی شهر ووهان چین - اسپوتنیک ایران
ویروس کرونا از این شهر آمده است

همچنین روز چهارشنبه ، در مورد دومین مورد به نوع جدید ویروس کرونا در داخل ژاپن کشف شد: یک راهنمااز شهر  اوزاکا ، که گروهی از گردشگران از ووهان چین را همراهی می کرد ، بیمار شد. پیش از این مشخص شد که ویروس کرونا دریک  راننده اتوبوس در همان تور شناسایی شده است. احتمالاً یکی از گردشگران به ویروس کرونا آلوده شده بود ، اما هیچ علائمی حاکی از ابتلا به این بیماری در وی مشاهده نشده بود و وی به این دلیل توانسته بود از مرز عبور کند.

اکنون وزارت بهداشت ژاپن با فوریت تدابیر و معیارهای جدیدی را برای تشخیص ویروس در مراحل اولیه تهیه می کند. بعدازظهر پنجشنبه ، اولین جلسه ستاد دولت برای مبارزه با نوع جدید ویروس کرونا تشکیل می شود.

صبح چهارشنبه ، اولین پرواز چارتری حامل 206 نفر ژاپنی که مایل به ترک ووهان بودند به فرودگاه هاندا رسید. درمجموع ، 650 ژاپنی تصمیم به بازگشت به وطن خود را گرفته اند. این پرواز چارتری سازمان داده شده توسط وزارت امور خارجه ژاپن در حقیقت یگانه فرصت برای خروج از چین پس از متوقف کردن پرواز ها در ووهان بود. پرواز چارتری دوم صبح پنجشنبه در ژاپن فرود آمد.

پزشکان  و کارکنان پزشکی در هواپیما حضور دارند. آنها دستگاههایی را در اختیار دارند که دمای بدن را اسکن می کنند. همه مسافران صرف نظر از این که اولین علائم بیماری در آنها وجود دارد یا خیر ، در اتوبوس های ویژه برای معاینات به بیمارستان اعزام می شوند.

در کل ، 11 مورد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در ژاپن مشاهده شده است.

31 دسامبر سال 2019 ، مقامات چینی از شیوع یبماری ناشناخته ای شبیه ذات الریه در شهر ووهان واقع در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند که دیرتر معلوم شد از نوع جدید ویروس کرونا (2019-nCoV) ناشی گردیده است.

تعداد قربانیان نوع جدید ویروس کرونا (2019-nCoV) به 170 نفر رسیده و تعداد افراد مبتلا به این ویروس خطرناک 7711 نفر است. ر خارج از چین ، موارد ابتلا به  ویروس کرونا در هنگ کنگ ، ماکائو ، تایوان و همچنین در تایلند ، ژاپن ، کره جنوبی ، آمریکا ، کانادا ، ویتنام ، سنگاپور ، نپال ، فرانسه ، استرالیا ، مالزی ، آلمان و فنلاند ثبت شده است.

روز چهارشنبه ، 29 ژانویه ، از اولین مورد ابتلابه این بیماری واگیری در امارات خبر دادند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала