مشاور رئیس جمهور ایران: معامله قرن ایالات متحده به یک انتفاضه جدید منتهی می شود

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / مشاور رئیس جمهور ایران: معامله قرن ایالات متحده به یک انتفاضه جدید منتهی می شود
مشاور رئیس جمهور ایران: معامله قرن ایالات متحده به یک انتفاضه جدید منتهی می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور رئیس جمهور ایران: معامله قرن ترامپ که برای حل و فصل اختلاف میان اسرائیل و فلسطین پیشنهاد داده است باعث شکل گیری یک انتفاضه جدید خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور ایران گفت: معامله قرن ترامپ که برای حل و فصل اختلاف میان اسرائیل و فلسطین پیشنهاد داده است باعث شکل گیری یک انتفاضه جدید خواهد شد. این معامله بین اسرائیل و ایالات متحده است. هیچ تعامل با فلسطینی ها در دستور کار نیست. این پروژه صلح و سعادت نیست بلکه یک پیش نویس تحریم و اجبار است.

آشنا در حساب توئیتر خود نوشت:"این معامله میان رژیم صهیونیستی و آمریکا است. هیچ تعاملی با فلسطینی‌ها در دستور کار نیست. این طرح صلح و شکوفایی نیست بلکه طرح تحمیل و تحریم است. آمریکا به صورت یک‌جانبه، بسیاری از مصوبات شورای امنیت سازمان ملل را نادیده می‌گیرد. در انتظار انتفاضه‌ای دیگر".

فلسطینی ها، به عنوان بخشی از روند صلح با اسرائیل، که در حال حاضر به حالت تعلیق در آمده است، خواستار این هستند که مرزهای آینده بین دو کشور مستقل به امتداد خطوطی که قبل از جنگ شش روزه سال 1967 وجود داشت، با تبادل احتمالی سرزمین ها برگردد. آنها امیدوارند که کشور خود را در کرانه باختری و نوار غزه ایجاد کنند و اورشلیم شرقی را به پایتخت تبدیل کنند. اسرائیل از بازگشت به مرزهای سال 1967 امتناع می ورزد و این نیز بسیار کمتر از آن است که اورشلیم با اعراب به اشتراک بگذارد، که قبلاً به عنوان پایتخت ابدی و غیرقابل تفکیک خود اعلام کرده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала