تشخیص پاتوژن ویروس کرونا در چین

© Photo / 圖擷取自中國疾病預防控制中心اولین عکس نوع جدید ویروس کرونا
اولین عکس نوع جدید ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چین در تشخیص پاتوژن کروناویروس رکورد برقرار کرد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به گفته مدیرکل سازمان بهداشت جهانی چین توانست در مدت زمان کوتاهی پاتوژن ویروس کرونا را تشخیص بدهد که باعث شیوع نوع جدید ذات‌الریه شده است. Tedros Adan Gebreyesus مدیر کل سازمان بهداست جهانی اعلام نمود که جامعه جهانی این اقدام را عالی ارزیابی می‌کند.

وی در دیدار با وزیرامورخارجه چین گفت:« از ابتدای آغاز شیوع این بیماری، چین فورا و در کوتاه‌ترین زمان پاتوژن آن را تشخیص داد و ما و جامعه جهانی، اقدامات فوری و سریع چین در این زمینه را مورد ارزیابی عالی قرار می‌دهیم».

آزمایشگاه بریتانیا نتوانست مبدا نویچوک(А-234) را پیدا کند - اسپوتنیک ایران
آزمایشگاه بریتانیا نتوانست مبدا نویچوک(А-234) را پیدا کند

تا پایان روز دوشنبه، 27 ژانویه، تعداد تلفات جانی ویروس کرونا ، 106 نفر اعلام شد. بر اساس اطلاعات میسیون بهداشت ملی چین چهار هزار و 515 نفر دیگر نیز در این کشور مبتلا شده‌اند.

ویروس کرونا که اعلام شد اواخر سال گذشته میلادی در بازار غذاهای دریایی در شهر ووهان واقع در استان هوبی در مرکز چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می فروخت سرچشمه گرفته است اکنون علاوه بر 30 استان و منطقه چین به 12 کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم شیوع یافته است.

این ویروس که از خانواده «ویروس کرونا» شناخته شده است دوره نهفته نسبتا طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین باعث شده است تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند از آن آگاهی ندارند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نمی بینند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала