درمان نخستین بیمار مبتلا به کروناویروس با ربات

© Photo / 圖擷取自中國疾病預防控制中心 نوع جدید ویروس کرونا
 نوع جدید ویروس کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده از یک ربات در درمان و رسیدگی به نخستین بیمار آلوده به کروناویروس استفاده کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «سی ان ان»، یک فرد مبتلا به ویروس «کرونا» در آمریکا توسط ربات درمان شد. اولین فردی که در ایالات متحده آمریکا به کروناویروس مبتلا شده توسط یک ربات در حال درمان است.

فرد بیمار در آمریکا مردی حدود 30 سال که پزشکان پس از معاینه‌اش متوجه شدند که وی مبتلا به کروناویروس است.او به ووهان سفر کرده بود و از بابت ابتلا به این بیماری و علائمی که داشت نگران بود. پزشکان وی را قرنطینه کردند و اکنون نیز وضعیت سلامتی وی پایدار اعلام شده است.

پزشکان و پرسنل بیماستان مرکز پزشکی اوِرت در واشنگتن برای کاهش ارتباط  با بیمار از ربات استفاده کردند. آنها از یک ربات مجهز به گوشی پزشکی یا استِتوسکوپ استفاده کردند. ربات مذکور علائم حیاتی شامل درجه حرارت بدن، نبض، فشار خون و وضعیت تنفسی بیمار را اندازه گیری می‌کند و آنها را از طریق یک نمایشگر هوشمند به پزشکانی که در اتاق دیگری هستند ارسال می‌کند.

دکتر جورج دیاز Dr. George Diaz ، رئیس بخش مرکز پزشکی اورت در این خصوص گفت:«پرستاران در اتاق کنترل، ربات را حرکت می‌دهند و ما می‌توانیم بیمار را در صفحه نمایشگر ببینیم و با او صحبت کنیم».

افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در چین - اسپوتنیک ایران
افزایش تعداد قربانیان ویروس کرونا در چین

این آزمایشات نشان خواهد داد که آیا وضعیت بیمار به صورتی است که ویروس را انتقال دهد یا خیر. مقامات بهداشتی ایالت واشنگتن 43 نفر را که اخیرا از نزدیک با بیمار ارتباط داشته‌اند را نیز تحت معاینه و بررسی قرار داده‌اند.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

روش تشخیص این بیماری مشخص شده و آلمانی‌ها کیت تشخیص این بیماری را تهیه کرده‌اند. در ایران نیز اقداماتی جهت تهیه کیت تشخیصی انجام شده است و آزمایشگاه مرجع سلامت از هر نظر برای شناسایی ویروس کرونا 2019 مجهز است.

در سال 2003 میلادی، نوعی از ویروس کرونا در چین شناسایی شد که عامل ایجاد کننده بیماری سارس بود و در آن سال، ظرف مدت کوتاهی در 27 کشور دنیا گسترش پیدا کرد و به یک وضعیت اضطراری بهداشتی با اهمیت بین المللی تبدیل شده بود. این ویروس در آن سال به سرعت و ظرف 10 هفته کنترل شد.

در سال 2003 میلادی، نوعی از ویروس کرونا در چین شناسایی شد که عامل ایجاد کننده بیماری سارس بود و در آن سال، ظرف مدت کوتاهی در 27 کشور دنیا گسترش پیدا کرد و به یک وضعیت اضطراری بهداشتی با اهمیت بین المللی تبدیل شده بود. این ویروس در آن سال به سرعت و ظرف 10 هفته کنترل شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала