یکی دیگر از راههای انتقال کرونا ویروس مشخص شد

© REUTERS / THE CENTRAL HOSPITAL OF WUHAN یکی دیگر از راههای انتقال کرونا ویروس مشخص شد
یکی دیگر از راههای انتقال کرونا ویروس مشخص شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پزشکان چینی هشدار داده اند كه كرونا ویروس كه به سرعت در سراسر جهان پخش می شود، می تواند از طریق چشم به بدن انسان نفوذ كند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Daily Mail، پزشک چینی وانگ گوانگفا که به بیماران مبتلا به سینه پهلوی ناشی از کرونا ویروس امداد رسانی می کرد به این بیماری دچار شده است، وی گفت که می توانسته از طریق غشاهای مخاطی چشم آلوده شده باشد، زیرا با توجه به رعایت مسائل احتیاطی از عینک ایمنی استفاده نکرده بود.

اولین مورد درمان بیمار مبتلا به نوع جدید ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران
چطور می‌توان ریسک ابتلا به ویروس کرونا را کاهش داد +عکس

ویروس شناسان پیشرو تأیید کرده اند که این "کاملاً امکان پذیر" است - به روشی مشابه، از طریق مخاط چشم وقتی آنها را با دستان لمس می کنید انواع معمولی آنفلوانزا نیز انتقال پیدا می کنند. این علاوه بر راههای استاندارد سرایت عفونت - با استنشاق قطرات میکروسکوپی ترشح شده توسط افراد بیمار هنگام سرفه و عطسه است. از این نظر، بسیاری از پزشکان معتقدند که پوشیدن ماسک فقط احتمال ابتلا به عفونت را کاهش می دهد، اما خطرات را به طور کامل برطرف نمی کند.

توصیه‌های تکمیلی سازمان بهداشت جهانی ((WHO همچنین موارد زیر را شامل می شود: استفاده از دستکش در زمان حضور در اماکن عمومی، همچنین شستشو (و ضد عفونی کردن) دست ها پس از حضور در اماکن عمومی و لمس نکردن ضورت و چشم ها با دست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала