واکسن خوراکی آنفلوانزا موثر‌تر از نمونه تزریقی آن

© Depositphotos.com / Snowingواکسن خوراکی آنفلوانزا موثر‌تر از نمونه تزریقی آن
واکسن خوراکی آنفلوانزا موثر‌تر از نمونه تزریقی آن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محققان خبر از ساخت یک واکسن جدید آنفلوانزا به شکل قرص دادند و مدعی شدند که نسبت به نمونه های تزریقی موثرتر است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی میل، محققان ادعا می کنند در آزمایش کپسول VXA-A1.1، میان افرادی که این واکسن خوراکی را دریافت کردند، عده کمتری بیمار شدند همچنین تولید نسخه قرصی این واکسن سریع تر و ارزانتر است و دسترسی به درمان را در کشورهای در حال توسعه گسترش می دهد. این واکسن توسط شرکت Vaxart.Inc ابداع شده و در آزمایش ها قرص مذکور در مقایسه با دارونما و همین طور واکسن تزریقی آنفلوانزا عملکرد بهتری داشته است.

برای بررسی این واکسن خوراکی، 179 نفر بین سنین 18تا 49 سال از آگوست 2016 تا ژانویه 2017 میلادی در یک آزمایش شرکت کردند. به طور تصادفی از برخی شرکت کنندگان خواسته شد قرص، واکسن تزریقی یا دارونما را مصرف کنند. در فاصله زمانی گفته شده شرکت کنندگان در معرض آنفلوانزا A/H1N1 قرار گرفتند که یکی از شایع ترین انواع این بیماری است.

آزمایش ها نشان داد، در بدن 29 درصد افرادی که واکسن خوراکی دریافت کرده بودند، 35 درصد افرادی که واکسن تزریقی دریافت کرده بودند و 48 درصد افرادی که دارونما دریافت کرده بودند، ویروس آنفلوانزا وجود دارد. علاوه برآن خطر ابتلا به ویروس آنفلوانزا نیز در گروهی که واکسن خوراکی دریافت کرده بودند در مقایسه با گروه دارونما 39 درصد و در مقایسه با گروهی که واکسن تزریقی دریافت کرده بودند 27 درصد کاهش یافته بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала