ورود مواد غذایی مسافران چینی به ایران ممنوع شد

© AFP 2023 / Tiziana Fabiورود مواد غذایی مسافران چینی به ایران ممنوع شد
ورود مواد غذایی مسافران چینی به ایران ممنوع شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در پی شیوع کروناویروس در چین و چند کشور دیگر، مقامات ایرانی ورود مواد غذایی همراه مسافر را به کشور ممنوع کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ایران از ممنوعیت ورود مواد غذایی همراه مسافر از مبداء چین و کشورهای جنوب شرق آسیا به کشور خبر داد و گفت: بازگشت و قرنطینه آن تعدادی از هموطنان‌ که در ووهان چین به سر می‌برند و تمایل به بازگشت دارند، امروز پیگیری شد.

وی تاکید کرد که هیچ مورد مشکوکی از کروناویروس در ایران تا این لحظه مشاهده نشده است.

کیانوش جهانپور افزود: بدنبال اقدامات انجام شده در خصوص پیشگیری و کنترل و مدیریت بیماری کرونا ویروس جدید در تعامل با دستگاه‌های ذیربط، مقرر شد از ورود هرگونه غذا، مواد یا فرآورده غذایی همراه مسافر از چین به داخل کشور جلوگیری شود.

مقامات چینی سرعت گسترش کروناویروس جدید را ارزیابی کردند

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت همچنین افزود: تعدادی از هموطنان‌مان از جمله 15 دانشجوی ایرانی در ووهان چین به سر می‌برند که موضوع سلامت آنها و نیز بازگشت و قرنطینه آن تعداد که تمایل به بازگشت به کشور دارند، امروز توسط معاون بهداشتی وزیر در ارتباط با مسولان دیپلماتیک و مسوولان چینی پیگیری شد.

در 31 دسامبر، 2019، مقامات چینی به سازمان بهداشت جهانی خبر از شیوع همه گیری یک ویروس ناشناخته در شهر ووهان دادند. بعدتر کارشناسان مشخص کردند که عامل این بیماری کروناویروس است. با توجه به آخرین اطلاعات منتشر شده، 56 نفر بر اثر این ویروس تابحال جان باختند. این ویروس در حال حاضر از مرزهای چین به بقیه نقاط گسترش یافته است. مقامات چینی رسما تایید کرده اند که این ویروس از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. دولت چین نگران شیوع ویروس کرونا است به همین دلیل شهرهایی که این ویروس در آن شیوع دارند را قرنطینه می کند و اعلام کرده است که قرنطینه‌های انجام شده برای جلوگیری از شیوه این ویروس خطرناک می باشد. برخی کشورها نیز مسافران ورودی از چین را تحت معاینات دقیق قرار می دهند.
تعداد شهرهایی در چین که رفت و آمد وسایل نقلیه در آنها در رابطه با شیوع نوع جدید ویروس کرونا متوقف شده، به ده رسیده است. ووهان (11 میلیون نفرجمعیت)، چیبی (534 هزار نفر)، اچژو (1.08 میلیون نفر)، هوانگان (7.5 میلیون نفر) و شیانتائو (1.6 میلیون نفر جمعیت) از جمله این شهرها هستند. جمعیت این شهرهای در مجموع بیش از 29.2 میلیون نفر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала