تخلیه آمریکائیان از چین

© Sputnik / Anna Ratkoglo /  مراجعه به بانک تصاویر شیوع ویروس کرونا
 شیوع ویروس کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا در پی شیوع ویروس «کرونا» در چین، هواپیمایی برای تخلیه 1000 شهروند خود به آن کشور می فرستد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «وال استریت ژورنال»، آمریکا در پی شیوع ویروس «کرونا» در چین،هواپیمایی برای تخلیه 1000 شهروند خود به چین می فرستد.

دولت آمریکا در نظر دارد شهروندان و سیاستمداران خود را از شهر ووهان تخلیه کند. به همین منظور دولت آمریکا با برقراری یک پرواز چارتر، خروج شهروندان و دیپلمات‌های خود از ووهان را تنظیم می‌کند. بر طبق داده‌ها، حدود 1000 شهروند آمریکایی در ووهان به سر می‌برند.

به نوشته نشریه نامبرده، در حال حاضر، یک جت بوئینگ 767 که ظرفیت حمل 230 نفر را دارد برای جابجایی دیپلمات‌های کنسولگری آمریکا و همچنین خانواده آن‌ها و شهروندان آمریکایی به خدمت گرفته شده است. آمریکا همچنین قصد دارد به طور موقت کنسولگری ووهان را تعطیل کند.

تعداد قربانیان ویروس کرونا در چین رو به افزایش است: اعلام رقم جدید - اسپوتنیک ایران
ساخت بیمارستان جدید در چین برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا

در خبر دیگری آمده است که شهروندان دیگر باید پول بلیط پرواز را خودشان پرداخت کنند.

شهر ووهان حدود 11 میلیون نفر جمعیت دارد و مرکز شیوع ویروس کرونا از ماه دسامبر اعلام شده است. در مجموع حدود هزار و 400 نفر به این ویروس آلوده شده‌اند که بخش عمده آن‌ها در چین هستند. طبق آخرین آمار رسمی، تاکنون 41 نفر بر اثر آلوده شدن به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

تاکنون مواردی از ابتلا به ویروس کرونا در ژاپن، کره جنوبی، تایلند، ویتنام، آمریکا، هند، سنگاپور، ویتنام، استرالیا، هنگ‌کنگ و عربستان سعودی گزارش شده است. مبتلایان به این ویروس در این کشورها افرادی بودند که پیش‌تر به چین سفر کرده بودند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

مقامات چینی به افرادی که از مناطق قرنطینه شده خارج می‌شوند توصیه کرده‌اند که دو هفته در منازل خود بمانند.فرودگاه بین‌المللی استانبول نیز مسافرین را که از چین به این فرودگاه آمده‌اند به شدت تحت کنترل و مراقبت قرار داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала