گزارش کنگره: تحریم‌های آمریکا اهداف استراتژیک ایران را تغییر نداده است

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisگزارش کنگره: تحریم‌های آمریکا اهداف استراتژیک ایران را تغییر نداده است
گزارش کنگره: تحریم‌های آمریکا اهداف استراتژیک ایران را تغییر نداده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنا به گزارش كنگره آمريكا، سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ اهداف استراتژیک ایران را تغییر نداده است.

به گزارش اسپوتنیک، در گزارش كارشناسی خدمات تحقيقات كنگره آمريكا آمده است که سیاست دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، در قبال ایران موقعیت حسن روحانی را تضعیف کرده است.

سفیر آلمان: احتمال درخواست تجدیدنظر در سازمان ملل علیه ایران وجود دارد - اسپوتنیک ایران
سفیر آلمان: احتمال احیای تحریم ها در سازمان ملل علیه ایران وجود دارد

در این گزارش آمده است: هیچ یک از دولت‌های ایالات متحده، از جمله دولت ترامپ، ادعا نکرده است که هدف از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، تغییر رژیم در ایران است. با این حال، تحریم‌های 2011-2015 می‌توانستند به موفقیت سیاسی روحانی که نسبتاً معتدل است، کمک کنند. در عین حال، کمپین فشار حداکثری از سوی دولت ترامپ، به احتمال زیاد، مواضع روحانی را با نشان دادن اینکه مذاکره با آمریکا منجر به بهبود روابط نمی‌شود، تضعیف کرده است.

در این سند همچنین خاطرنشان شده است که تحریم‌ها تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد ایران داشته است، اما نتوانسته است اهداف اصلی استراتژیک ایران: "حمایت از گروه‌های مسلح منطقه و تدوین برنامه موشکی بالستیک و کروز" را تغییر دهد.

در سال 2015 ، شش کشور (بریتانیا ، آلمان ، چین ، روسیه ، ایالات متحده ، فرانسه) و ایران از دستیابی به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خبر دادند. این توافق نامه برای رفع تحریم ها در ازای محدود کردن برنامه هسته ای ایران تدوین گردید. این توافق در قالب اصلی خود حتی سه سال نیز دوام نیاورد: در ماه مه 2018 ، ایالات متحده خروج یک جانبه از برجام و اعاده تحریم های سختگیرانه علیه جمهوری اسلامی را اعلام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала