ساخت بیمارستان جدید در چین برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا

© AP Photo / Dake Kangتعداد قربانیان ویروس کرونا در چین رو به افزایش است: اعلام رقم جدید
تعداد قربانیان ویروس کرونا در چین رو به افزایش است: اعلام رقم جدید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صبح امروز کار احداث بیمارستان جدید برای بستری کردن بیماران مبتلا به نوع جدید ویروس کرونا در شهر ووهان چین شروع شد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را تلویزیون مرکزی چین گزارش داده است.

از همان اوایل صبح روز جمعه ، ده ها دستگاه ماشین خاکبرداری  در محل ساخت بیمارستان جدید برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا مشغول کار هستند قرار است تا 2 فوریه به مرحله آماده باشد. مساحت بیمارستان جدید 25 هزار متر مربع خواهد بود و می تواند بطور همزمان 1 هزار بیمار را در خود جای دهد.

این بیمارستان طبق مدل بیمارستانی در پکن ساخته شده است که در آوریل 2003 طی هفت روز برای درمان بیماران مبتلا به بیماری واگیر سارس ساخته شد. ظرفیت بیمارستان در آن زمان به 1 هزار تخت می رسید و بیماران از سراسر کشور به مدت دو ماه در انجا تحت معالجه قرار می گرفتند.

توصیه سازمان بهداشت جهانی برای کرونا ویروس - اسپوتنیک ایران
توصیه سازمان بهداشت جهانی برای کرونا ویروس

یادآور می شود در پایان ماه دسامبر ، مقامات چین از شیوع ذات الریه با منشا ناشناخته در شهر ووهان این کشور خبر دادند. دیرتر کارشناسان به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده این بیماری نوع جدیدی از ویروس کرونا بوده است. براساس آخرین اطلاعات کمیته دولتی بهداشت چین ، تعداد موارد ابتلا به این بیماری در استانهای مختلف چین از 600 نفر فراتر رفته و  در 17 مورد این بیماری،  کشنده بوده است.

این ویروس در خارج از چین شیوع یافته است ، موارد عفونت در کره جنوبی ، ژاپن ، ایالات متحده ، ویتنام ، سنگاپور و تایلند ثبت شده است.

سفارت روسیه در پکن اعلام کرده است که در رابطه با شیوع نوع جدید کرونا ویروس ، از کلیه روس های مقیم چین درخواست می کند اقدامات احتیاطی را که به طور مشترک با اداره فدرال نظارت بهداشتی تهیه شده است ، رعایت کنند و در صورت لزوم به این سفارتخانه مراجعه کنند. فعلاً هیچگونه گزارشی درباره ابتلای شهروندان روسیه به نوع جدید ویروس کرونا منتشر نشده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала