دومای روسیه به دانشجویان خارجی اجازه کار بدون کسب مجوز می دهد

© Depositphotos.com / XiXinXingدومای روسیه به دانشجویان خارجی اجازه کار بدون کسب مجوز می دهد
دومای روسیه به دانشجویان خارجی اجازه کار بدون کسب مجوز می دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
این قانون برای دانشجویان خارجی که در دانشگاه های روسیه به صورت تمام وقت تحصیل می کنند، فرصتی را برای کار در روسیه بدون نیاز داشتن به مجوز کار فراهم می کند.

به گزارش اسپوتنیک، دومای روسیه در جلسه روز پنج شنبه لایحه ای را تصویب کرد که بر اساس آن کار برای دانشجویان خارجی در روسیه ساده می شود.

این ابتکار در ماه نوامبر توسط گروهی از نمایندگان مجلس به رهبری رئیس شورای فدراسیون روسیه، والنتینا ماتوینکو و سخنگوی دوما، ویاچسلاو ولودین معرفی شد. این قانون فرصتی را برای کار دانشجویان خارجی در روسیه ایجاد می کند که به صورت تمام وقت در دانشگاه های روسیه تحصیل می کنند ولی اجازه کار کسب نکرده و ندارند. در این قانون  تصریح شده که کار یا قراردادی که توسط دانشجویان خارجی برای انجام کار یا ارائه خدمات انجام می شود در صورت اتمام تحصیل و یا توقف تحصیل دانشجو، فسخ می شود.

براساس اطلاعات رسمی، در سال 2018 تعداد خارجیانی که به طور تمام وقت در دانشگاه های روسی تحصیل کرده بودند بالغ بر 210 هزار نفر بوده است. از این تعداد، طبق اطلاعات امور مهاجرت وزارت امور داخلی فدراسیون روسیه، فقط 859 نفر توانستند مجوز کار دریافت کنند و مشغول به کار شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала