بسته شدن راه های رفت و آمد به ده شهر چین به خاطر شیوع ویروس کرونا

© Sputnik / Anna Ratkoglo /  مراجعه به بانک تصاویر بسته شدن راه های رفت و آمد به ده شهر چین به خاطر شیوع ویروس کرونا
بسته شدن راه های رفت و آمد به ده شهر چین به خاطر شیوع ویروس کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به دنبال شهر ووهان، در 9 شهر دیگر در استان خوبئی چین اطلاعیه هایی درباره بسته شدن راه های رفت و آمد در رابطه با شیوع نوع جدید ویروس کرونا منتشر شد.

به گزارش اسپوتنیک، به این ترتیب تعداد شهرهایی که رفت و آمد وسایل نقلیه در آنها در رابطه با شیوع نوع جدید ویروس کرونا متوقف شده،  به ده رسیده است. ووهان (11 میلیون نفرجمعیت) ، چیبی (534 هزار نفر) ، اچژو (1.08 میلیون نفر) ، هوانگان (7.5 میلیون نفر) و شیانتائو ( 1.6 میلیون نفر جمعیت ) از جمله این شهرها هستند. جمعیت این شهرهای در مجموع بیش از 29.2 میلیون نفر است .

در ووهان ، سخت ترین قرنطینه برقرار شده است. از ساعت ده صبح  روز پنجشنبه ورود اتوبوس ها ، کشتی ها ، اتوبوس های مسافربری کشتی ها به این شهر ممنوع شده و خروج از فرودگاه شهر و عزیمت از ایستگاه های راه آهن نیز مجاز نیست. مسئولان این شهر و کشور چین توصیه می کنند مردم بدون دلیل خاص به آنجا نروند و شهر را ترک نکنند.

روایت جدیدی درباره چگونگی شیوع نسل جدید ویروس مرگبار کرونا - اسپوتنیک ایران
روایت جدیدی درباره چگونگی شیوع نسل جدید ویروس مرگبار کرونا

در شهر ایژو ، صبح روز 23 ژانویه ، رفت و آمد قطار های راه آهن متوقف شد. مقامات شیانتائو ساعت 5 بعدازظهر روز پنجشنبه حرکت همه اتوبوس ها و کشتی ها را متوقف کردند و چند بزرگراه بسته شدند. ازهمین  زمان اتوبوس های بین شهری کار خود را در شهر ژجیانگ متوقف کردند ، فقط سوپر مارکت ها ، بیمارستان ها ، بازارها ، پمپ بنزین ها ، داروخانه ها در این شهر فعالیت می کنند ، انواع دیگر فعالیت های تجاری به حالت تعلیق درآمده است.

مقامات شهر هوانگ گان دستور دادند از نیمه شب حرکت اتوبوس های شهری و اتوبوس های مسافت طولانی متوقف شود ، همه ایستگاه های راه آهن موقتاً تعطیل هستند. در همین زمان اتوبوس های شهری رفت و آمد خود در شهر چیبی را متوقف کردند و مواصلات حمل و نقل با سایر شهرهای استان متوقف شد. در شهر انشی حرکت وسایل نقلیه عمومی شهری نیز به حالت تعلیق درآمد و  کلیه اماکن فرهنگی و تفریحی تعطیل شدند.

یادآور می شود در پایان ماه دسامبر ، مقامات چین از شیوع ذات الریه با منشا ناشناخته در شهر ووهان این کشور خبر دادند. دیرتر کارشناسان به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده این بیماری نوع جدیدی از ویروس کرونا بوده است. براساس آخرین اطلاعات کمیته دولتی بهداشت چین ، تعداد موارد ابتلا به این بیماری در استانهای مختلف چین از 600 نفر فراتر رفته و  در 17 مورد این بیماری،  کشنده بوده است.

خبر در رابطه با روسیه اینست که به گزارش نهاد نظارت بهداشتی روسیه ، درمان سه بیمار که نشانه های ابتلا به نسل جدید ویروس کرونا  در انها مشاهده می شود، در یکی از بیمارستان های شهر سن پترزبورگ ادامه دارد. این سه نفر از چین وارد روسیه شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала