عربستان به دام ویروس چینی «کرونای جدید» افتاد

© Fotolia / Francovolpato یک ویروس مرگبار جدید
 یک ویروس مرگبار جدید  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک پرستار هندی در عربستان به ویروس «کرونای جدید» مبتلا شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «سی ان ان»، یک پرستار هندی در عربستان به ویروس ناشناخته چینی موسوم به «کرونای جدید»، مبتلا شده است.

وزیر مشاور در امور خارجه هند در توئیتی نوشت:«ابتلای این پرستار به بیماری ناشناخته پس از آن صورت گرفت که 100 پرستار شاغل در بیمارستان الحیات عربستان معاینه شدند.این پرستار در حال درمان در بیمارستان «عسیر» در جنوب غرب سعودی است.

کشف درمان ویروس ناشناخته چینی توسط دانشمندان روسی  - اسپوتنیک ایران
کشف درمان ویروس ناشناخته چینی توسط دانشمندان روسی

براساس اعلام مقامات بهداشتی چین تا روز 22 ژانویه، 17 تن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته و571 تن هم به این ویروس مبتلا شده اند که حال 95 نفر از آنها وخیم است.

از زمان کشف ویروس در اواسط ماه دسامبر تاکنون ابتلای 622 نفر در سراسر جهان به این ویروس تأیید شده است که 611 مورد آن در چین گزارش شده است.

ویروس کرونای جدید تا کنون در 25 استان و منطقه خودمختار چین مشاهده شده است علاوه بر سرزمین اصلی چین همچنین در هنگ کنگ، ماکائو، تایوان، آمریکا و ژاپن یک مورد، تایلند 3 مورد و کره جنوبی هم یک مورد از ابتلا مشاهده شده است.سازمان بهداشت جهانی برای رسیدگی به وضعیت شهر ووهان در چین و پیشگیری از بیماری نشست فوق‌العاده برگزار کرده است.

این ویروس مرموز که از همان خانواده کروناویروس مرگبار سارس است باعث بروز نوعی از ذات‌الریه در بیمار می‌شود. علائم این بیماری شامل تب و مشکلات تنفسی است، که به علائم ناشی از دیگر بیماری‌های تنفسی شباهت دارد و کار تشخیص را سخت می‌کند. تاکنون مواردی از ابتلا به این بیماری در خارج از چین و در کشورهایی چون تایلند، ژاپن و کره جنوبی نیز گزارش شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала