تعلیق رئیس فدراسیون جهانی وزنه بردای به اتهام فساد

© REUTERS / Yves Hermanتعلیق رئیس فدراسیون وزنه بردای به انهام فساد
تعلیق رئیس فدراسیون وزنه بردای به انهام فساد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌ برداری به اتهام فساد تعلیق شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، تاماش آیاز، رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به دلیل اتهامات شدید وارد شده به وی مبنی بر فساد و دوپینگ گسترده در این رشته ورزشی، 90 روز تعلیق شد.

زور بازوی بانوی ایرانی که از مردان فراتر رفته است - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
زور بازوی بانوی ایرانی که از مردان فراتر رفته است + تصاویر

اهیات اجرایی این نهاد بین المللی در نشست خود در دوحه تصمیم گرفت تا "اورسولا پاپاندره‌آ" رئیس فدراسیون وزنه برداری آمریکا را تا ماه آوریل به طور موقت جانشین «تاماش آیاز» کند.

فدراسیون جهانی وزنه برداری در این مهلت 90 روزه از متخصصان و کارشناسان مستقل به منظور بررسی اتهامات وارده به آیاز استفاده خواهد کرد.

آیاز 81 ساله از سال 1976 در این نهاد  پست ارشد داشته است؛ در واقع او به مدت 24 سال دبیرکل و 20 سال رییس فدراسیون جهانی بوده است.

حکم تعلیق وی تنها چند هفته بعد از مستند افشاگرانه شبکه تلویزیونی آلمانی ای‌آردی صادر شده است؛ این برنامه مدعی شده بود که وزنه برداران برجسته به ندرت هدف تست دوپینگ هستند و در سوی مقابل برخی از ماموران کنترل کننده دوپینگ با دریافت پول نقد و رشوه نمونه‌های ادرار ورزشکاران را دستکاری می‌کنند.

این مستند علاوه بر این، با اشاره به اسنادی مدعی شد که دست کم 5 میلیون دلار از بودجه کمیته بین المللی المپیک به فدراسیون جهانی وزنه برداری به 2 حساب بانکی در سوییس منتقل شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала