واکنش عربستان به اتهام هک کردن گوشی میلیاردر آمریکایی

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر محمد بن سلمان آل سعود، ولیعهد سعودی
محمد بن سلمان آل سعود، ولیعهد سعودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عربستان سعودی اتهام دست داشتن در قضیه هک شدن گوشی جف بزوس، بنیانگذار شرکت آمازون و صاحب روزنامه واشنگتن پست را "مزخرف" نامید.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این ، روزنامه بریتانیایی گاردین با استناد به منابع خود  خبر داده بود که گوشی بزوس توسط گوشی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی هک شده است. به گفته منابع روزنامه ، این هک در ماه مه سال 2018 با استفاده از یک فایل مخرب  صورت گرفته که از شماره تلفن ولیعهد عربستان و از طریق پیام رسان واتساپ برای  بزوس ارسال شده بود.

سفارت عربستان سعودی در توییتر اعلام کرد : "گزارش های اخیر رسانه ها مبنی بر اینکه عربستان سعودی در هک کردن گوشی جف بزوس دست داشته، مزخرف است. ما خواستار تحقیقات در مورد این ادعاها هستیم تا بتوانیم به همه حقایق دسترسی در مورد این قضیه پیدا کنیم."

شاهزاده سعودی مشکوک به هک تلفن همراه مدیر آمازون است  - اسپوتنیک ایران
شاهزاده سعودی مشکوک به هک تلفن همراه مدیر آمازون است

روزنامه بریتانیایی احتمال داده بود این هک می تواند در رابطه با نشت اطلاعات شخصی و بخش هایی از مکاتبات بزوس در روزنامه آمریکایی Tabloid American National Enquirer  در 9 ماه بعد و همچنین قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی واشنگتن پست باشد.

در اوایل ژانویه سال گذشته ، از جدایی  بزوس  از همسرش مکنزی پس از 25 سال زندگی مشترک اطلاع حاصل شد. رسانه ها گزارش دادند كه بزوس از "تحقیقات" روزنامه نگاران  "Tabloid National Enquirer"   مطلع شد که روابط عاشقانه صاحب آمازون را با لورن سانچز، مجری پیشین 49 ساله تلویزیون را افشا کرده بودند . خود این روزنامه اعلام کرد ، نمایندگان وی 48 ساعت قبل از اعلام این جدایی با بزوس تماس گرفته و از انتشار مطالب درباره وی خبر داده بودند ند.

بزوس پیش از این علناً اظهار داشت كه دشمنان زیادی دارد. وی به ویژه ، وی گفت ، "در بعضی محافل" از چگونگی  بازتاب قتل جمال خاشقجی در روزنامه واشنگتن پست (متعلق به وی) ناراضی بودند. علاوه بر این  مشخص است که دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا  که بارها شخصاً از بزوس انتقاد کرده ، با ناشر روزنامه آمریکایی Tabloid American National Enquirer  دوست بوده است. خود ترامپ گفته است که او درباره تحقیقات این روزنامه درخصوص زندگی  بزوس چیزی نمی داند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала