مدیر مالی بازداشت شده هوآوی در کانادا به دادگاه رفت

© REUTERS / Lindsey Wassonمدیر مالی شرکت چینی هوآوی منگ وانگ ژو
مدیر مالی شرکت چینی هوآوی منگ وانگ ژو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیر مالی هواوی برای رسیدگی در رابطه با استردادش از کانادا به ایالات متحده وارد دادگاه می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه خبری CTV، روز دوشنبه، مدیر مالی شرکت چینی هوآوی منگ وانگ ژو، وارد دیوان عالی استان بریتیش کلمبیا در ونکوور کانادا شد و در آنجا دادگاه وی درباره استرداد به ایالات متحده آغاز شد.

آغاز روند اخراج مدیر مالی هواوی از کاناد - اسپوتنیک ایران
آغاز روند اخراج مدیر مالی هواوی از کانادا

خانم وانگ ژو به همراه وکلا و نگهبانان امنیتی به دادگاه آمد. او با خارج شدن از خودروی محافظت شده، به بسیاری از خبرنگاران که در جلوی دربار جمع شده بودند دست تکان داد، اما از اظهار نظر خودداری کرد.

بخش اول جلسه استرداد تا 24 ژانویه ادامه خواهد داشت. به ویژه، دادگاه استدلال های دفاعی در مورد رعایت اصل مجازات به اصطلاح مجازات مضاعف در معاهده استرداد بین ایالات متحده و كانادا رسیدگی می شود كه براساس آن، عمل متعهد باید طبق قانون دو كشور غیرقانونی اعلام شود. وکلا اصرار دارند که در زمان درخواست استرداد توسط ایالات متحده، کانادا تحریم هایی علیه ایران نداشته است، بنابراین منگ وانگ ژو نمی تواند به ایالات متحده استرداد شود. دادستانی ادعا می کند که در این مورد ما در مورد کلاهبرداری صحبت می کنیم و نه در مورد مجازات های آمریکا علیه شرکت چینی و ایران.

اگر در این پنج روز استدلال های دفاعیه قاضی را راضی نکند، تاریخ مرحله دوم رسیدگی ها تعیین خواهد شد.

آمریکا خواهان استرداد خانم منگ از کانادا به ایالات متحده است تا او را به اتهام پولشویی، کلاهبرداری بانکی و سرقت اسرار تجاری محاکمه کند.

منگ وانگ ژو در تاریخ 1 دسامبر سال 2018 در هنگام پرواز در فرودگاه ونکوور کانادا توسط ماموران امنیتی به اتهام نقض مجازات تجاری آمریکا علیه ایران بازداشت شد.

در 11 دسامبر همان سال، دادگاه او را با وثیقه 10 میلیون دلاری کانادا (7 میلیون دلار آمریکا) آزاد کرد و به منگ وانگ ژو 47 ساله اجازه داد تا در خانه شوهر خود در ونکوور زندگی کند تا اینکه تصمیم نهایی برای استرداد صادر شد. طبق تصمیم قاضی، مدیر مالی هواوی باید بطور شبانه روزی تحت نظارت قرار گیرد، او یک پابند مخصوص می بندد و چندین نگهبان امنیتی مرتباً او را تحت نظر دارند و حرکات وی در اطراف شهر تا حدی محدود است.

در ماه دسامبر "منگ وانگ ژو" مدیر مالی این شرکت در کانادا به درخواست آمریکا و به اتهام نقض تحریم های این کشور علیه ایران، بازداشت شد.

گفتنی است، آمریکا به متحدان خود اعلام کرده تا از تجهیزات شبکه هوآوی برای نسل پنجم اینترنت استفاده نکنند. ژوئن سال گذشته، قانونگذاران آمریکا به مسئولان کانادا اعلام کرد که آن‌ها باید هوآوی را به عنوان یک تهدید برای امنیت ملی خود به حساب آورند. شرکت هوآوی بزرگترین تأمین‌کننده تجهیزات شبکه و دومین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند جهان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала