هندوراس اعلام کرد که حزب الله لبنان را یک گروه تروریستی می شناسد

© AP Photo / Bilal Husseinهندوراس اعلام کرد که حزب الله لبنان را یک گروه تروریستی می شناسد
هندوراس اعلام کرد که حزب الله لبنان را یک گروه تروریستی می شناسد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت هندوراس با پیروی از سیاست های آمریکا و اسرائیل، اعلام کرد که از این پس مقاومت حزب الله لبنان را یک نهاد تروریستی می‌داند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، لوئیس سوازو، معاون وزیر امنیت هندوراس روز دوشنبه اعلام کرد که کشورش حزب‌الله لبنان را به عنوان سازمان تروریستی شناسایی و این حزب را در فهرست افراد و نهادهای مرتبط با تروریسم و تامین مالی تروریسم دسته‌بندی می‌کند. این در حالیست که خوان اورلاندو هرناندز، رئیس‌جمهور هندوراس چندی پیش در سخنانی اعلام کرده بود که دولت این کشور سفارت خود را از تل آویو به اورشلیم منتقل خواهد کرد. وی گفت: به محض اینکه اسرائیل سفارت خود را در تگوسیگالپا باز کند، هندوراس سفارت خود را از تل آویو به اورشلیم منتقل خواهد کرد. ما فقط منتظر اقدام تل‌آویو هستیم که سفارت خود را در تگوسیگالپا باز کند.

عادی سازی رابطه ی امارات و اسرائیل صحنه سازی پوچ آمریکا است - اسپوتنیک ایران
تعطیل شدن سفارت اسرائیل در روسیه

پیشتر آرژانتین به عنوان اولین کشور آمریکای لاتین حزب‌الله لبنان را به عنوان گروه تروریستی شناسایی کرد و به دنبال آن، پاراگوئه و کلمبیا نیز دست به اقدام مشابه زدند. هفته گذشته نیز آلخاندرو گیاماتئی، رییس جمهوری جدید گواتمالا از احتمال شناسایی حزب‌الله به عنوان سازمان تروریستی گفته و اعلام کرد که سفارت کشورش در اسرائیل را همچنان در اورشلیم نگاه خواهد داشت.

این اقدامات با تلاش‌های مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل برای همراه کردن کشورهای آمریکای جنوبی با سیاست‌های ضدفلسطینی خود همزمان شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала