کشتی های ناوگان بالتیک رزمایش روسیه-ژاپن را در دریای عرب آغاز کردند

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر ناوگان بالتیک
ناوگان بالتیک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی ناوگان بالتیک از شروع رزمایش روسیه-ژاپن در دریای عرب خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، رومان مارتوف، سخنگوی کاپیتان اول ناوگان بالتیک، به خبرنگاران گفت كه مجموعه ای از کشتی های ناوگان بالتیک رزمایش روسیه-ژاپن را در دریای عرب آغاز كردند.

وی با بیان اینکه این مانور، اولین رزمایش مشترک ناوگان روسی دریای بالتیک و نیروی دریایی ارتش ژاپن محسوب می شود، افزود: ناو "یاروسلاو مودری" و تانکر "یلنیا" از ارتش روسیه و ناوشکن "هاروسام" از ارتش ژاپن نیز به این رزمایش پیوسته اند.

تبادل اطلاعات میان دو ناوگان دریایی، تامین امنیت حمل و نقل دریایی، شبیه سازی کمک رسانی به کشتی های ربوده شده و پیاده کردن نیرو بر عرشه کشتی از اهداف رزمایش مشترک روسیه و ژاپن اعلام شده است.

ایران، روسیه و چین تمام مراحل رزمایش دریایی را پشت سر گذاشتند - اسپوتنیک ایران
ایران، روسیه و چین تمام مراحل رزمایش دریایی را پشت سر گذاشتند

از سوی دیگر شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، ابتدای هفته گذشته به عنوان بخشی از تلاش‌های توکیو برای کمک به کاهش تنش در منطقه، سفری پنج روزه به خاورمیانه داشت. این سفر همزمان با اعزام پرسنل و تجهیزات «نیروهای دفاع از خود ژاپن»  به خلیج عمان و بخشی از دریای عرب برای کمک به امنیت حمل و نقل دریایی از طریق ارتقاء قابلیت های جمع آوری اطلاعات صورت گرفت.

حضور نظامی ژاپن در منطقه شامل اعزام یک شناور، یک هواپیمای گشتی نیروهای دفاعی به همراه 260 پرسنل به دریای عمان و تنگه باب المندب می باشد. مناطق محل انجام این ماموریت نیز محدود به خلیج عمان و تنگه باب المندب است که دریای سرخ و خلیج عدن را به هم وصل می کند. تنگه هرمز با توجه به انتقاد ایران از ابتکار ائتلاف دریایی ایالات متحده از مناطق محل ماموریت مستثنی شده است.

پیش از این گزارش شده بود که رزمایش علیه دزدان دریایی توسط نیروی دریایی روسیه و ژاپن برای اولین بار در تاریخ 20 ژانویه در خلیج عدن برگزار می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала