کرونا ویروس در چین قربانی گرفت

© REUTERS / Kim Hong-Ji کرونا ویروس
 کرونا ویروس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در چین سه نفر به دلیل ابتلا به «کرونا ویروس» جان سپردند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اطلاعیه کمیته مسائل بهداشت و تندرستی چین، سومین نفر در شهرستان « هوبی» بر اثر ابتلا به «کروناویروس» جان خود را از دست داد. تعداد افراد مبتلا به این ویروس 198 نفر اعلام شده است.

متخصصان 59 مورد جدید ابتلا به این ویروس را در روز 18 ژانویه به ثبت رساندند. 77 مورد جدید در روز 19 ژانویه به ثبت رسید. در بین افراد مبتلا یه این ویروس طی 2 روز گذشته، 66 مرد و 70 زن اعلام شده‌اند که جوان‌ترین آنها25 سال دارد و مسن‌ترین آنها 89 سال. علایم این بیماری چند روز قبل از تشدید آن ظاهر می‌شود که با تب بالا، سرفه و تنگی نفس همراه است.

حدود 200 هزار ویروس‌ در اقیانوس‌ها زندگی می‌کنند - اسپوتنیک ایران
حدود 200 هزار ویروس‌ در اقیانوس‌ها زندگی می‌کنند

از 198 مورد ابتلا به این ویروس، 25 نفر از بیمارستان مرخص شدند و حال 35 نفر دیگر وخیم است و 9 نفر از بیماران در وضعیت دشواری قرار دارند و 3 نفر جان سپردند.

اواخر ماه دسامبر سال 2019، مقامات چین از شیوع یک نوع «پنومونی» -ذات‌الریه ناشناخته صحبت کردند. متخصصان اعلام کردند که بیماری جدید نوع جدید « کروناویروس» است. این ویروس از خانواده تشکیل شده از بیش از 30 ویروس است که به 2 زیرخانواده تقسیم می‌شوند.

آن‌ها برای نخستین بار در سال 1965 به ثبت رسیدند. این ویروس جدید، انسان، حیوانات اهلی، پرندگان، خوک و احشام را گرفتار می‌کند. «کروناویروس» به دستگاه تنفسی، گوارشی و سیستم عصبی آسیب می‌رساند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала