استفاده شبه نظامیان سوریه از سلاح های کشورهای عضو ناتو

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر استفاده شبه نظامیان سوریه از سلاح های کشورهای عضو ناتو
استفاده شبه نظامیان سوریه از سلاح های کشورهای عضو ناتو  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در حملات شبه نظامیان به مواضع نیروهای دولتی سوریه 25 نظامی سوری کشته و زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک، ژنرال یوری بورنکوف، رئیس مرکز آشتی طرف‌های درگیر در سوریه اظهار داشت که ستیزه جویان به صورت فعال شروع به استفاده از مهمات و سلاح‌های کشورهای عضو ناتو کرده‌اند. از ماه مه سال 2019 تاکنون اوضاع این چنین متشنج نبوده است.

جبهه النصره، عامل اصلی وخیم تر شدن اوضاع در ادلب - اسپوتنیک ایران
جبهه النصره، عامل اصلی وخیم تر شدن اوضاع در ادلب

رئیس مرکز آشتی طرف‌های درگیر در سوریه تصریح کرد: از 16 ژانویه ، مواضع نیروهای دولتی سوریه در منطقه عاری از تنش ادلب 16 بار مورد حمله شبه نظامیان قرار گرفته است. در همین زمان تروریست‌ها 253 بار به شهرک‌ها شلیک کردند. از 16 ژانویه، در نتیجه حملات و گلوله باران شبه نظامیان، 47 نظامی سوری کشته و 77 نفر زخمی شدند. در این حملات همچنین 51 غیرنظامی کشته و 116 زخمی شدند.

ژنرال بورنکوف گفت: 18 ژانویه، یک گروه تا 130 شبه نظامی با حمایت از وانت‌های مسلح به مسلسلهای سنگین از منطقه غادفا به مواضع دفاعی نیروهای دولتی سوریه در جهت جنوب شرقی حمله کردند که این حمله تنها با استفاده گسترده از توپخانه و تانک‌ها دفع شد.

علاوه بر این، سه گروه از 50 تا 70 شبه نظامی از مناطق کافر سجنا، موکا و حربت بابلین به مواضع نیروهای دولتی سوریه در جهت جنوب شرقی حمله کردند و در نتیجه این حمله 15 تن از شبه نظامیان کشته و 25 نفر زخمی شدند. شبه نظامیان به خطوط مقدم خود عقب نشینی کردند.

بورنکوف افزود: در جریان دفع حملات شبه نظامیان، 10 نظامی سوری کشته و 15 نفر زخمی شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала