مراسم وداع با پیکر قربانیان اوکراینی هواپیمای سانحه دیده در کی‌یف آغاز شد

© Flickr / Vladimir Yaitskiyمراسم وداع با پیکر قربانیان هواپیمای اوکراینی در کی‌یف آغاز شد
مراسم وداع با پیکر قربانیان هواپیمای اوکراینی در کی‌یف آغاز شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مراسم وداع با حضور خانواده و همکاران و همچنین مقامات ارشد کشوری اوکراین برگزار می شود.

به گزارش اسپوتنیک، مراسم وداع با پیکر 11 اوکراینی که در اثر سقوط هواپیما در ایران جان باختند، در فرودگاه بوریسپیل در کی‌یف آغاز شد.

بخش بسته این مراسم با حضور خانواده و همكاران قربانیان، مقامات ارشد کشوری، به ویژه ولادیمیر زلنسكی رئیس جمهور اوکراین، الکسی گونچاروک نخست وزیر، دیمیتری رازومکوف رئیس پارلمان و دیگر مقامات برگزار می شود. این بخش تا ساعت 13 به وقت محلی ادامه خواهد داشت و بعد از آن هر شخصی که تمایل داشته باشد می تواند وارد مراسم شده و در آن حضور داشته باشد.

ایران هنوز تصمیمی برای ارسال جعبه های سیاه به خارج از کشور نگرفته است - اسپوتنیک ایران
ایران هنوز تصمیمی برای ارسال جعبه های سیاه به خارج از کشور نگرفته است

صبح روز چهارشنبه (18 دی ماه) یک فروند بوئینگ 737 متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین با 176 سرنشین، اندکی پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی دچار سانحه شد و سقوط کرد که در پی این حادثه تمام سرنشینان این هواپیما جان خود را از دست دادند. مقامات ایرانی ابتدا هر گونه دخالت در این حادثه را تکذیب کردند، اما در 11 ژانویه اعلام کردند که توسط پدافند ایرانی این هواپیما ساقط شده است. وزیر امور خارجه ایران محمد جواد ظریف گفت: این هواپیمای مسافربری ناخواسته به دلیل "خطای انسانی" توسط یک موشک مورد اصابت قرار گرفت. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توضیح داد كه سامانه پدافند هوایی این كشور هواپیما را به عنوان موشك كروز شناسایی کرد و اپراتور زمان زیادی برای تصمیم گیری نداشت و او اشتباه تصمیم گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала