کانادا خواستار پرداخت سریع خسارات به خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی شد

© AP Photo / Charles Krupaکانادا خواستار پرداخت سریع خسارات به خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی شد
کانادا خواستار پرداخت سریع خسارات به خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر کانادا خواستار پرداخت سریع خسارت به خانواده های قربانیان سقوط هواپیمای اوکراینی در این کشور شد.

به گزارش اسپوتنیک، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا اعلام کرد که این کشور از ایران انتظار دارد که به خانواده های جان باختگان هواپیمای اوکراینی که به اشتباه توسط نیروهای نظامی ایران ساقط شده، خسارت پرداخت کند.

واکنش تند کانادا به امتناع ایران از تحویل جعبه سیاه هواپیمای سرنگون شده اوکراینی - اسپوتنیک ایران
نارضایتی وزیر خارجه کانادا از ایران

نخست وزیر کانادا گفت: من می خواهم این موضوع را روشن کنم که ما از ایران انتظار داریم که به خانواده های جانباختگان خسارت پرداخت کنند. من با آنها ملاقات کرده ام، آنها نمی توانند یک هفته صبر کنند و نیاز به حمایت دارند.

 وی افزود: دولت کانادا کمک به خانواده های قربانیان در اولویت قرار خواهد داد.

ترودو گفت: به عنوان اولین گام، دولت کانادا به خویشاوندان قربانیانی که شهروند کانادا بوده اند یا اجازه اقامت داشته اند، 25 هزار دلار برای تامین هزینه انتقال اجساد و مراسم تشییع پرداخت می کند.

 وی تأکید کرد که میزان نهایی جبران خسارت هنوز مشخص نیست، اما کانادا انتظار دارد ایران به تعهدات خود در قبال خانواده ها و دولت کانادا عمل کند.

هواپیمای بوئینگ 737 شرکت هواپیمایی اوکراین با بیش از 170 مسافر تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک کرد که حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران آن جان باختند. ‌ستاد کل نیروهای مسلح ایران تأیید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت شلیک پدافند هوایی این کشور قرار گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала