مبدا پرواز پهپادهایی که سپهبد سلیمانی را ترور کردند

© Sputnik / Mazyar Asadiمبدا پرواز پهپادهایی که سپهبد سلیمانی را ترور کردند
مبدا پرواز پهپادهایی که سپهبد سلیمانی را ترور کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق از جزئیات جدیدی مربوط به کار کمیته تحقیق درباره ترور سپهبد قاسم سلیمانی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری  بغداد الیوم، کریم علیوی، عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق از تکمیل کار کمیته تحقیق درباره ترور سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش در بغداد و دستیابی به نتایج رضایت‌بخش خبر داد.

رهبر ایران: شهادت حاج قاسم سلیمانی یکی از آیات قدرت الهی است - اسپوتنیک ایران
رهبر ایران: شهادت حاج قاسم سلیمانی یکی از آیات قدرت الهی است

علیوی اظهار داشت: در این تحقیقات از میان سه مکانی که درباره برخاستن پهپاد آمریکایی مطرح بود معلوم شد که پهپاد از کجا بلند شده بود و در روزهای آتی احتمالاً نام  آن مکان به طور مشخص اعلام خواهد شد که یکی از  سه مورد پایگاه بلد، پایگاه عین‌الاسد یا خاک قطر بوده است.

گفتنی است که پیش از این عبدالکریم خلف، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تأیید کرد که کمیته‌ای که برای تحقیق درباره حمله هوایی به سپهبد قاسم سلیمانی و همراهانش تشکیل شده به نتایج مهمی دست یافته است.

در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام "شهید سلیمانی" برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала