کدام کشور درست کارترین مردم دنیا را دارد؟

© Sputnik / Natalia Seliverstovaتوکیو
توکیو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کشوری در دنیا وجود دارد که حداقل ۸۳ درصد مردم آن وقتی چیزی مانند گوشی تلفن همراه خود را گم می کنند، ناراحت نمی شوند برای آنکه گوشی شان به سرعت پیدا می شود.

به گزارش اسپوتنیک،  پلیس توکیو در تازه‌ترین گزارش خود اطلاع داد که در این شهر با ۱۴ میلیون نفر جمعیت، طی سال ۲۰۱۸ میلادی بیش از ۵۴۵ هزار کارت شناسایی گم شده به ماموران پلیس تحویل داده شده و این میزان معادل ۷۳ درصد از کل کارت های مفقودشده است. همچنین ۱۳۰ هزار گوشی تلفن همراه، معادل ۸۳ درصد کل مفقودی‌ها توسط پلیس به صاحبان آنها تحویل داده شده و ۶۵ درصد کیف پول‌های گم شده که بالغ بر ۲۴۰ هزار کیف بوده، پیدا شده‌اند. همچنین باید افزود که این درصد از کشفیات تنها در روز نخست مفقود شدن آنها رخ داده است و همچنین این که توکیو از نظر مردم ژاپن شهری است که مردم آن بیشترین فاصله را با ارزش‌های اخلاقی و مذهبی پیدا کرده‌اند.

 نتایج مقایسه دو شهر توکیو و نیویورک نشان می دهد که ۸۸ درصد گوشی های تلفن همراه گم شده در پایتخت توکیو به ماموران پلیس تحویل داده شد ولی این درصد در نیویورک تنها ۶ درصد است. این نسبت در مورد کیف پول ۸۰ به ۱۰ درصد بوده است.

مارک دی وست، استاد دانشگاه میشیگان آمریکا که این بررسی تطبیقی در مورد جامعه ژاپن را انجام داده ، می گوید:«اقدام ژاپنی‌ها در بازگرداندن اقلام گمشده به صاحبانشان بیش از آن که ریشه در صداقت بالای آنها داشته باشد، ناشی از ارزش‌ها و هنجارهای سنتی این جامعه است.»

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала