اعلام مبلغ غرامت به خانواده اوکراینی های کشته شده در سانحه هوایی ایران

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام مبلغ غرامت به خانواده اوکراینی های کشته شده در سانحه هوایی ایران
اعلام مبلغ غرامت به خانواده اوکراینی های کشته شده در سانحه هوایی ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کابینه وزیران اوکراین در نشست امروز خود درباره پرداخت 8300 دلار غرامت به خانواده هرکدام از قربانیان سقوط هواپیما در ایران تصمیم گیری کرد و آنها طی یک هفته این مبلغ را دریافت خواهند نمود.

به گزارش اسپوتنیک، آلکسی گونچاروک، نخست وزیر اوکراین  در جلسه دولت این کشور گفت:" امروز تصمیم خواهیم گرفت به خانواده های كشته شدگان در اثر فاجعه در ایران غرامت بپردازیم ... به هر خانواده 200 هزار گریونا (حدود 8.3 هزار دلار) پرداخت خواهیم کرد . ما فکر می کنیم این مبلغ طی یك هفته به آنها پرداخت شود."

واکنش تند کانادا به امتناع ایران از تحویل جعبه سیاه هواپیمای سرنگون شده اوکراینی - اسپوتنیک ایران
نارضایتی وزیر خارجه کانادا از ایران

 یادآور می شود روز 18 دی ماه یک فروند بوئینگ 737 متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین با 176 سرنشین، اندکی پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی دچار سانحه شد و سقوط کرد که در پی این حادثه تمام سرنشینان این هواپیما جان خود را از دست دادند. مقامات ایرانی ابتدا هر گونه دخالت در این حادثه را تکذیب کردند، اما در 11 ژانویه اعلام کردند که توسط پدافند ایرانی این هواپیما ساقط شده است. وزیر امور خارجه ایران محمد جواد ظریف گفت: این هواپیمای مسافربری ناخواسته به دلیل "خطای انسانی" توسط یک موشک مورد اصابت قرار گرفت. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توضیح داد كه سامانه پدافند هوایی این كشور هواپیما را به عنوان موشك كروز شناسایی کرد و اپراتور زمان زیادی برای تصمیم گیری نداشت و او اشتباه تصمیم گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала