میانجیگری قطر میان تهران و واشنگتن

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر میانجیگری قطر میان تهران و واشنگتن
میانجیگری قطر میان تهران و واشنگتن   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت قطر در نظر دارد تا به عنوان میانجی در حل و فصل روابط بین ایالات متحده و ایران عمل کند.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری آسوشیتدپرس روز چهارشنبه به نقل از محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر گزارش داد: قطر آماده است تا نقش واسطه را در تشدید تنش‌ها بین واشنگتن و تهران ایفا کند.

وزیر امور خارجه قطر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با محمد علی الحکیم، همتای عراقی خود در بغداد گفت: "قطر به همراه برخی از کشورهای دوست در تلاش است تا تنش‌ها را کاهش دهد. ما برای مشاوره بیشتر با کشورهای برادر خود تماس‌های بین المللی برقرار کرده‌ایم". آل ثانی افزود: "امروز ما شاهد علائم کاهش تنش هستیم و امیدواریم که این (امر) ادامه یابد."

رهبر ایران در دیدار با امیر قطر: علت شرایط نامناسب کنونی منطقه فسادانگیزی آمریکاست - اسپوتنیک ایران
رهبر ایران در دیدار با امیر قطر: علت شرایط نامناسب کنونی منطقه فسادانگیزی آمریکاست

لازم به ذکر است که در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام "شهید سلیمانی" برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

صبح روز چهارشنبه (18 دی ماه) یک فروند بوئینگ 737 متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین با 176 سرنشین، اندکی پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی دچار سانحه شد و سقوط کرد که در پی این حادثه تمام سرنشینان این هواپیما جان خود را از دست دادند. ستاد کل نیروهای مسلّح ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد که به‌دلیل تحرکات آمریکا در منطقه و تهدید جمهوری اسلامی به‌ حمله، پدافند هوافضای سپاه به اشتباه بوئینگ 737 را مورد اصابت قرار داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала