ماکت سفیر بریتانیا در ایران آتش زده شد + عکس

© Photo / IRNAگمانه زنی درباره زمان بازگشایی دانشگاه‌ها در ایران
گمانه زنی درباره زمان بازگشایی دانشگاه‌ها در ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معترضان در دانشگاه تهران ماکت سفیر بریتانیا را آتش زدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های ایران، این رویداد اجتماع دانشگاهیان تهران به مناسبت بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی و گرامیداشت یاد جان باختگان حادثه هواپیمای مسافربری رخ داد که عصر سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ در دانشگاه تهران برگزار شد.

سفیر بریتانیا در ایران پس از حضور در یک اجتماع معترضان در تهران با انقادات شدید روبرو شد.

پیشتر در 11 ژانویه، خبرگزاری تسنیم گزارش داده بود که مقامات انتظامی ایران سفیر انگلیس را به مدت چند ساعت بازداشت کردند زیرا وی در تجمع اعتراضی شرکت کرده و در زمان تظاهرات مردم در نزدیکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر سعی داشت تا جمعیت را هدایت کند. در 12 ژانویه، مک ایر به وزارت امور خارجه ایران احضار شد. مک ایر نیز گفت که او در اعتراضات شرکت نداشته، بلکه فقط قصد ادای احترام به قربانیان سقوط هواپیمای بوئینگ 737 اوکراینی را داشته و پنج دقیقه بعد محل برگزاری را ترک کرده است.

به دنبال آن محمدجعفر منتظری، دادستان کل ایران گفته بود  کاری که از دولت انتظار می‌رود این است که هرچه زودتر نسبت به اخراج سفیر انگلیس از ایران اقدام کند.

محمدجعفر منتظری اظهار داشته بود  حضور سفیر یک کشور در کشوری دیگر و در جمع غیرقانونی تعدادی هنجارشکن به هیچ وجه برای ما قابل قبول نبوده و این اقدام قابل تعقیب است‌.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала