رکورد بی‌سابقه افزایش سطح اقیانوس‌ها

© Fotolia / Irabel8اقیانوس جهانی
اقیانوس جهانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با بروز گرمایش جهانی 150 میلیون نفر از ساکنان زمین باید سرزمین زادوبومی را ترک کنند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از «گاردین»، سرعت روند گرمایش جهانی موجب بالارفتن دمای آب اقیانوس‌ها به سطح بی سابقه‌ای شد.

بر طبق تحقیقات محققان آمریکایی، این فرایند طی 5 سال گذشته سریعتر و شدیدتر بوده است. به عقیده محققان میزان گرمایش جهانی و تغییرات اقلیم از سال 1987 تا 2019 چهار برابر افزایش یافته است. تا پایان قرن، احتمال افزایش سطح آب دریاها تا یک متر وجود دارد و این امر منجر به اسکان مجدد حدود 150 میلیون نفر در سراسر جهان خواهد شد.

جنگل - اسپوتنیک ایران
چگونه می توان اقلیم جهان را حفظ کرد؟

با گرمتر شدن آب اقیانوس ها و دریاها، کوه ها و صخره های یخی که در دو قطب شمال و جنوب قرار دارند با سرعت بیشتری ذوب شده و این می تواند تاثیری دو چندان در مسئله گرم شدن جهانی داشته باشد. اقیانوس های جهان در حال گرم شدن هستند ، میانگین دمای آنها هر سال در اثر گرم شدن کره زمین بالاتر می رود.

افزایش دمای کلی کره زمین تاثیر مستقیمی بر روی دمای آب اقیانوس ها و دریاها دارد. بنابراین با گرمتر شدن اقیانوس ها و دریاها مشکلاتی در زندگی انسان ها، جانوران و گیاهان بوجود خواهد امد.افزایش دمای سطح آب اقیانوس ها و دریاها با بالا آمدن سطح آب شور همراه است.

آب شور این اقیانوسها و دریاها با گرم شدن و بالا آمدن وارد طبیعت شده و به درختان و گیاهان آسیب جدی وارد میکنند و باعث از بین رفتن بافت های گیاهی و جنگل های ساحلی میشوند و این امر باعث کم شدن تراکم گیاهی در سطح کره زمین شده و مجدد تاثیری دیگر در افزایش سطح دی اکسید کربن و نتیجتا گرم شدن بیشتر کره زمین.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала