هزینه ساخت سفینه Orel روسیه چند میلیارد است؟

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر شرکت فضایی «روس کسموس» روسیه
شرکت فضایی «روس کسموس» روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت « روس کسموس» قصد دارد در سال 2021 تولید سریال این نوع سفینه را آغاز کند.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت «روس کسموس» قصد دارد در سال 2021 بیش از 8 میلیارد روبل برای تولید سریال سفینه سرنشین‌دار « آرل – عقاب» روسیه اختصاص بدهد.

از این سفینه برای پرواز به ایستگاه بین‌المللی فضایی و کره ماه استفاده خواهد شد. شرکت موشکی – فضایی «انرگیا» در سال های آینده باید به تنهایی دو سفینه را بسازد. یکی از آن‌ها ماکتی برای آزمایش اولین پرتاب موشک های حامل « آنگارا-آ5» در سال 2023  و نوع مافوق سنگین « ینسی» در سال 2028 خواهد بود. دومین، سفینه ای خواهد بود که برای تست‌های پروازی و مأموریت های فضایی آتی  چندین بار مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

توالت در فضا؛ از دیروز تا امروز   - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
توالت در فضا؛ از دیروز تا امروز

طراحی اولین «ارل» که قبلا « فدراسیون» نامیده می شد 10 سال است که ادامه دارد. پرتاب این سفینه برای سال 2023 به صورت پرواز آزمایشی بدون سرنشین و تنها در مدار زمین، بدون اتصال به ایستگاه فضایی بین‌المللی برنامه‌ریزی شده است. این پرتاب از پایگاه فضایی واستوچنی انجام خواهد شد. در سال 2025 ماموریت‌های سرنشین دار آن آغاز خواهد شد.

شایان ذکر است که اسم سفینه آینده روسیه « Orel» از نام اولین کشتی دریانوردی نظامی روسیه گرفته شده است که توسط تزار الکسی رومانف ساخته شد. همچنین لقبی است که سرگئی کارالیوف پدر فناوری فضایی روسیه به فضانوردان داده بود. «عقاب» نشان رسمی پرچم روسیه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала