سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین ترکیه در لیبی

© Sputnik / Vitaliy Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین ترکیه در لیبی
سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین ترکیه در لیبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارتش ملی لیبی از مورد هدف قرار گرفتن یک هواپیمای بدون سرنشین ترکیه در خاک این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، مرکز مطبوعاتی اتاق عملیات "الکرامة" در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش ملی لیبی به رهبری ژنرال خلیفه حفتر یک هواپیمای بدون سرنشین ترکیه حاوی خمپاره را مورد هدف قرار داده است.

این حادثه درحالی به وقوع می‌پیوندد که فایز سراج، نخست وزیر لیبی برای گفتگو با رجب طیب اردوغان در مورد اوضاع کنونی این کشور به ترکیه سفر کرده است.

یکشنبه شب ارتش ملی لیبی و دولت وفاق ملی خاتمه حملات در غرب لیبی را از 00:00 به وقت محلی (ساعت 1:30 به وقت تهران) اعلام کردند. هریک از طرفین قول داده‌اند که به هرگونه نقض آتش بس پاسخ دهند.

رفتارهای ترکیه در لیبی، وضعیت منطقه را پیچیده تر می کند - اسپوتنیک ایران
رفتارهای ترکیه در لیبی، وضعیت منطقه را پیچیده تر می کند

در بیانیه اتاق عملیات "الکرامة" آمده است: یک هواپیمای بدون سرنشین دشمن که حامل خمپاره بود، مورد هدف قرار گرفت. این (پرواز) نقض آتش بس است. این پهپاد توسط شهید عبدالله آل اوتاری، عضو گردان پیاده 128 مورد هدف قرار گرفت.

پیش از این ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، روسای جمهور روسیه و ترکیه در مورد موضع مشترک در خصوص لیبی به توافق رسیدند و از همه طرف‌ها خواستند که از ساعت 0.00 (ساعت 1:30 به وقت تهران) 12ام ژانویه آتش بس کنند و بلافاصله پشت میز مذاکره بنشینند. با این حال خلیفه حفتر اعلام کرد که از این ابتکار استقبال می کند، اما حمله به طرابلس که از آوریل سال گذشته جریان دارد، را ادامه می‌دهد. به نوبه خود فایز سراج، نخست وزیر لیبی شنبه در سفر خود به ایتالیا گفت که از ابتکار آتش بس استقبال می‌کند، اما این امر منوط به خروج واحدهای ارتش ملی لیبی است.

مارشال خلیفه حفتر که با مقامات حکومت واقع در شرق لیبی همکاری می کند،  12 دسامبر از آغاز نبرد قاطع برای پیشروی به سوی طرابلس خبر داد که هنوز تحت کنترل نیروهای دولت مورد شناسایی بین المللی  وفاق ملی به رهبری فائز  سراج قرار دارد . رسانه های لیبی از درگیری بین نیروهای حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی  در حومه پایتخت لیبی خبر داده اند. حمله به طرابلس از آوریل سال جاری آغاز شد ، اما ارتش ملی لیبی نتوانست به موفقیت های جدی برسد و  هر یک از دو طرف با  حملات توپخانه ای و هوایی متقابل  تا به حال به حفظ مواضع  خود ادامه می دهد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала