بیشتر ژاپنی ها با اعزام ارتش این کشور به خلیج عمان موافق نیستند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / بیشتر ژاپنی ها با اعزام ارتش این کشور به خلیج عمان موافق نیستند
بیشتر ژاپنی ها با اعزام ارتش این کشور به خلیج عمان موافق نیستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس نظرسنجی انجام شده در ژاپن، بیشتر مردم این کشور با اعزام نیروی نظامی به خلیج عمان مخالف هستند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس نظرسنجی عمومی انجام شده از سوی بزرگترین خبرگزاری ژاپن، Kyodo News، بیشتر شهروندان ژاپنی با ارسال یک گروه نظامی متشکل از یک کشتی و دو هواپیمای گشت زنی به خلیج عمان مخالف هستند. 

اعتراض مردم ژاپن به اعزام نیرو به خاورمیانه - اسپوتنیک ایران
اعتراض مردم ژاپن به اعزام نیرو به خاورمیانه

بر اسا اعلام این خبرگزاری، بیش از 58٪ از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که آنها با انتقال نیروهای ژاپنی به منطقه درگیری بالقوه مخالف هستند. در عین حال، بیش از 34٪ از پاسخ دهندگان از چنین حرکتی حمایت می کنند.

عملیات گشت تمام عیار از نیمه دوم ماه فوریه، هنگامی که ناوشکن موشکی ژاپنی تاکانامی وارد خلیج عمان شود، آغاز می گردد. اکنون تیم اعزامی مراحل آمادگی را قبل از عزیمت از ژاپن که قرار است در 2 فوریه اتفاق صورت گیرد، می گذراند. روز شنبه دو هواپیمای گشت زنی R-3C Orion (Pi-3si Orion) به منطقه عملیاتی اعزام شده بودند. در کل، 260 سرباز ژاپنی در این ماموریت شرکت خواهند کرد. همچنین برای این عملیات 43 میلیون دلار از بودجه دولت اختصاص یافته است.

منطقه گشت محدود به خلیج عمان، بخش شمالی دریای عرب و خلیج عدن است. حضور کشتی ژاپنی در تنگه هرمز یا خلیج فارس در دستور کار نمی باشد.

تهران پیش از این تصریح کرده بود که مخالفتی با حضور یک گروه ژاپنی در منطقه ندارد. توکیو به نوبه خود تاکید می کند کشتی و هواپیمای این کشور بخشی از ائتلاف بین المللی که ایالات متحده برای کنترل کشتی رانی در این منطقه ایجاد می کند نخواهد بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала