یک مورد عجیب در روابط متشنج ایران و امریکا

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر یک مورد عجیب در روابط متشنج ایران و امریکا
یک مورد عجیب در روابط متشنج ایران و امریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک دختربچه مسلمان آمریکایی دارای گروه خونی نادر از ایران استمداد طلبید، اما سیاستمداران آمریکایی‌ها مانع ارسال خون برای وی شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پیمان عشقی، مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به تحریم های آمریکا در حوزه انتقال خون گفت: چند وقت پیش دختر بچه سرطانی ساکن آمریکا از ایران درخواست واحد خونی کرده بود اما به دلیل تنگ نظری سیاستمداران آمریکایی امکان ارسال واحد خونی فراهم نشد و این دختر مسلمان به نام زینب نتوانست واحد خونی مورد نیاز خود را دریافت کند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران تصریح کرد: البته ما می دانیم که این مسائل ارتباطی با مردم آمریکا و دانشمندان این کشور ندارد و تعاملات علمی انجام می شود و اینها نتیجه سیاست‌های غلط سیاستمداران آمریکایی است، ما آماده هستیم هر زمان که امکانپذیر باشد واحد خونی مورد نظر را برای حل مشکل این دختر مسلمان ارسال کنیم.

پیمان عشقی با بیان اینکه سابقه ایجاد کارگروه خون‌های نادر ایران ۱۰ سال است، اظهار کرد: ایران به عنوان تنها کشور مسلمان دنیا در بین ۲۳ عضو در کارگروه بین المللی خون‌های نادر عضویت دارد و کشوری که در این کارگروه عضو می‌شود باید استانداردهایی را رعایت کند و از سطح علمی بالایی برخوردار باشد و عضویت ایران در این کارگروه نشان از توانمندی کشور در حوزه انتقال خون است.

مدیرعامل انتقال خون ایران تاکید کرد: شبکه بین المللی خون های نادر و بسیار نادر ایجاد شده است و ما در آن عضو شده ایم تا بتوانیم جان نیازمندان را نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورهای دنیا نجات دهیم؛ در صورت نیاز ما واحد خونی مورد نظر را به کشورهای دیگر ارسال می کنیم تا به نجات جان افراد نیازمند کمک کنیم.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала