فرمانده ارتش لتونی مستقر در عین الاسد: زمان دقیق حمله ایران را می دانستیم

© Photo / IRNAفرمانده ارتش لتونی مستقر در عین السد: زمان دقیق حمله ایران را می دانستیم
فرمانده ارتش لتونی مستقر در عین السد: زمان دقیق حمله ایران را می دانستیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده یگان اعزامی لتونی مستقر در عین السد اعلام داشت که سربازان این کشور در طی حمله ایران در فاصله چهار کیلومتری از محل حمله قرار داشتند.

به گزارش اسپوتنیک، آندریس برزینش، فرمانده یگان اعزامی لتونی روز جمعه به خبرنگاران گفت: به ارتش لتونی حاضر در پایگاه آمریکایی عین السد که مورد حمله ایران قرار گرفت، پیش از این حمله هشدار داده شده و آنها در زمان حمله در 4 کیلومتری محل حمله قرار داشته‌اند.

امریکا می خواهد هزینه های خود در جنگ با داعش را از عراق بگیرد !  - اسپوتنیک ایران
کارشناس مسائل غرب آسیا: تلفات حملات موشکی به پایگاه آمریکا در عراق 400 کشته و زخمی بود

برزینش تأیید كرد كه اطلاعات مربوط به حمله برنامه ریزی شده ایران به موقع دریافت شده و سربازان برای آماده شدن جهت عزیمت به مکان امن وقت داشتند.

فرمانده یگان اعزامی لتونی تصریح کرد: ما زمان دقیق حمله را می دانستیم ، بنابراین همه چیز نسبتاً خوب به پایان رسید. سربازان لتونی در طی حمله در فاصله چهار کیلومتری از محل حمله قرار داشتند.

وی توضیح داد که موشک‌های بالستیک از این نوع حاوی 600 تا 900 کیلوگرم مواد منفجره هستند. این حمله بسیار قدرتمند بود. این ششمین مأموریت یکی از سربازان ما بود. وی قبلاً به عراق رفته بود و شاهد حملات مختلفی از جمله خمپاره‌ای و حملات موشکی کالیبر کوچک بود. به عقیده وی، این بزرگترین و خطرناک ترین حمله در عراق تا به امروز بوده است.

به گفته برزینش، متحدین برای این سناریو که ایران می‌تواند موشکی را نه با مواد منفجره بلکه با سلاح های شیمیایی شلیک کند نیز آماده شده بودند.

علیرغم اینکه رسانه‌های ایرانی از تخریب اکثر تجهیزات در حین حمله خبر دادند، برزینش گفت که برخی از واحدهای تجهیزات هنوز هم قابلیت این را دارند که  از منطقه آسیب دیده خارج شوند و رسانه‌های ایرانی تا حدودی در خسارات اغراق کرده‌اند.

در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام "شهید سلیمانی" برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала