پروازهای لوفت هانزا به دلایل امنیتی تا 20 ژانویه به تهران متوقف می شود

© AFP 2023 / CHRISTOF STACHEپروازهای لوفت هانزا به دلایل امنیتی تا 20 ژانویه به تهران متوقف می شود
پروازهای لوفت هانزا به دلایل امنیتی تا 20 ژانویه به تهران متوقف می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در بیانیه منتشر شده در روز جمعه توسط شرکت هواپیمایی آلمان، لوفت هانزا تصمیم گرفته به دلایل ایمنی پروازها را تا 20 ژانویه به تهران متوقف کند.

به گزارش اسپوتنیک، لوفت هانزا شرکت هواپیمایی آلمان، روز گذشته، در میان گزارش هایی مبنی بر سقوط هواپیمای خطوط هوایی بین المللی اوکراین، که در چهارشنبه پس از خروج از فرودگاه امام خمینی در حوالی تهران سقوط کرد، پرواز LH 600 خود را که به سمت پایتخت ایران در حال حرکت بود برگرداند.

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی ایران - اسپوتنیک ایران
رمزگشایی جعبه سیاه هواپیما ممکن است تا 2 ماه طول بکشد

اوضاع منطقه پس از یک سری حملات آمریکایی ها در عراق شدت گرفت. در تاریخ 3 ژانویه، پنتاگون حمله موشکی را در منطقه فرودگاه بغداد انجام داد که منجر به کشته شدن فرمانده نیروهای ویژه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قاسم سلیمانی و ابو مهدی مهندس معاون رئیس کل شبه نظامی شیعه حشد الشعبی شد.

در 8 ژانویه، بوئینگ 737 هواپیمایی بین المللی اوکراین چند دقیقه پس از ترک فرودگاه تهران سقوط کرد. به گفته وزیر امور خارجه اوکراین وادیم پریستایکو، 176 نفر کشته شده اند.

مجله نیوزویک و سایر رسانه های برجسته آمریكا با استناد به منابع اعلام كردند كه این هواپیما می توانسته به اشتباه توسط طرف ایرانی سرنگون شده باشد. در همین زمان رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ایران علی عابد زاده گفت که کارشناسان ایرانی نظریه احتمالی حمله موشکی به هواپیما را رد کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала