وزارت امور خارجه اوکراین: آمریکا اطلاعات مهمی به ما داد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر وادیم پریستایکو وزیر امور خارجه اوکراین
وادیم پریستایکو وزیر امور خارجه اوکراین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه اوکراین: ایالات متحده اطلاعات مهمی در مورد سقوط هواپیما در ایران را به کیف داد.

به گزارش اسپوتنیک، روز جمعه در توییتر وادیم پریستایکو وزیر امور خارجه اوکراین، خبری در رابطه با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین با کریستینا کوین رئیس سفارت آمریکا ملاقات کرد، که داده های مهمی در مورد سقوط هواپیما در ایران را منتقل می کند، که این اطلاعات توسط کارشناسان اوکراینی بررسی می شود.

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی ایران - اسپوتنیک ایران
رمزگشایی جعبه سیاه هواپیما ممکن است تا 2 ماه طول بکشد

پرستایکو نوشت: ما به همراه رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی با نمایندگان ایالات متحده، به ویژه با رئیس سفارت ایالات متحده در اوکراین کریستینا کوین، ملاقات کردیم. ما اطلاعات مهمی را کسب کردیم که توسط متخصصان ما پردازش می شود.

وزیر خارجه اوکراین افزود، که وی در انتظار گفتگو بین رئیس جمهور زلنسکی و وزیر امور خارجه ایالات متحده مایک پومپئو است.

اوایل روز جمعه، زلنسکی از کلیه شرکای بین المللی به ویژه ایالات متحده، کانادا و انگلیس خواست تا مدارک و شواهدی در رابطه با این فاجعه به کمیسیون تحقیق ارائه دهند.

در 8 ژانویه ، یک هواپیمای بوئینگ 737 هواپیمایی بین المللی اوکراین چند دقیقه پس از ترک فرودگاه تهران سقوط کرد. در نتیجه ، 176 نفر جان باختند، در این میان شهروندان افغانستان، آلمان، ایران، کانادا و اوکراین و همچنین شهروندان انگلیس و سوئد نیز در این پرواز بودند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا روز پنجشنبه اظهار داشت كه به نظر وی نقص فنی علت این فاجعه نیست. مجله نیوزویک و سایر رسانه های برجسته آمریكا با استناد به منابع اعلام كردند كه این هواپیمای هواپیما می توانست به اشتباه توسط طرف ایرانی سرنگون شود. در همین زمان، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ایران علی عابدزاده گفت که کارشناسان ایرانی نظریه احتمال حمله موشکی به هواپیما را رد کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала