مغز متفکر شکاف بین اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا کیست؟

© AFP 2023 / Tolga Akmenپرنس هری و مگان
پرنس هری و مگان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پرنس هری و مگان مارکل قصد دارند از خانواده سلطنتی بریتانیا جدا شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فرانسه، پرنس هری و مگان مارکل قصد دارند از خانواده سلطنتی بریتانیا جدا شوند.

شاهزاده هری نوه ملکه بریتانیا و مگان مارکل، همسرش با خبر جدایی خود از خانواده سلطنتی و استعفا از انجام وظایف پادشاهی خبرساز شده و خانواده سلطنتی را دچار ناامیدی کرد.این زوج در بیانیه‌ای غافلگیر کننده اعلام کردند که قصد دارند زمان زندگی خود را بین بریتانیا و آمریکای شمالی تقسیم کرده و روابط گسترده خود با مطبوعات را حذف کنند.

پرنس هری و مگان به مسجد رفتند + عکس  - اسپوتنیک ایران
پرنس هری و مگان به مسجد رفتند + عکس

کاخ باکینگهام نیز پس از زمانی کوتاه در بیانیه‌ای اعلام کرد که گفت‌و‌گو با مگان و هری در مرحله اولیه قرار دارد.برخی از رسانه‌ها این تصمیم را با تصمیم پادشاه ادوارد هشتم مقایسه کردند. ادوارد هشتم در سال 1936 به دلیل ازدواج با یک زن مطلقه آمریکایی از پادشاهی بریتانیا کناره‌گیری کرد.

این زوج در بیانیه خود اعلام کردند: ما قصد داریم از خانواده سلطنتی جدا شده، کار کنیم و استقلال مالی خود را به دست آوریم. ما همچنان وفاداری خود را به ملکه را حفظ می‌کنیم.

این تصمیم پس از یک سال آشفتگی در روابط آنها با خانواده سلطنتی  و بزرگتر شدن شکاف هری و برادرش ویلیام گرفته شد. هری در مصاحبه چند ماه قبل خود این موضوع را تائید کرده بود.هری 35 ساله و مگان 38 ساله از اعضای ارشد خانواده سلطنتی و در کنار شاهزاده ویلیام و همسرش کیت از وارثان آتی سلطنت به شمار می‌آیند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала