کارشناس: نظریه برخورد موشک به بوئینگ در تهران بعید نیست

© Sputnik / Mazyar Asadiکارشناس: نظریه برخورد موشک به بوئینگ در تهران بعید نیست
کارشناس: نظریه برخورد موشک به بوئینگ در تهران بعید نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ویدئو از سقوط هواپیمای اوکراینی نمی تواند برخورد سیستم دفاعی هوایی بر روی آن را به دلیل شعله ور بودنش تأیید یا رد کند.

به گزارش اسپوتنیک، معاون سابق فرمانده نیروی هوایی ستاد مشترک المنافع کشورهای مستقل ستوان ژنرال آیتچ بیژف اظهار داشت: بعید به نظر می رسد که بوئینگ اوکراینی توسط سیستم های دفاع هوایی ضد هوایی در منطقه فرودگاه بین المللی تهران به ضرب گلوله سقوط کرده باشد، زیرا این یک منطقه ویژه محافظت شده است.

آمبولانس - اسپوتنیک ایران
سقوط هواپیما در نزدیکی فرودگاه امام خمینی و بیش از 170 قربانی +عکس

بیژف گفت: فرودگاه تهران منطقه حفاظت شده ویژه ای با محدودیت های شدید است که مانع استفاده از سیستم های دفاع هوایی در این منطقه می شود. همه فرودگاه های بین المللی اقدامات امنیتی ویژه ای دارند.

این ژنرال افزود: ویدئو از سقوط هواپیمای اوکراینی نمی تواند برخورد سیستم دفاعی هوایی بر روی آن را به دلیل شعله ور بودنش تأیید یا رد کند.

پرواز هواپیمایی بین المللی بوئینگ 737-800 اوکراین به کیف اندکی پس از ترک فرودگاه تهران صبح چهارشنبه سقوط کرد. طبق آمار رسمی، همه 176 نفر سرنشین از جمله 167 مسافر از ایران، اوکراین، کانادا، آلمان، بریتانیا، سوئد و افغانستان و همچنین نه نفر از خدمه در این حادثه جان باختند.

دبیر شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین الكسی دانیلوف از احتماتل برخورد موشک ضد هوایی، حمله تروریستی و همچنین انفجار موتور در بین نظریه های فنی سقوط هواپیما در ایران نام برد.

کارشناسان غربی بر این باورند که احتمالاً بیش از حد گرم شدن یکی از موتورهای هواپیما دلیل نقص فنی و سقوط بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала