فرضیه اصلی سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران

© Sputnik / Mazyar Asadiاوکراین فرضیه های اصلی سقوط هواپیمای این کشور را اعلام کرد
اوکراین فرضیه های اصلی سقوط هواپیمای این کشور را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شورای امنيت ملی و دفاعی اوكراين گزینه های اصلی دلیل سقوط هواپیمای خطوط هوایی اوکراین در ایران را اعلام کرد

به گزارش اسپوتنیک، آلکسی دانیلوف دبیر شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین از گزینه های اصلی دلایل سقوط هواپیمای اوکراینی مطرح است را اعلام کرد.

آمبولانس - اسپوتنیک ایران
سقوط هواپیما در نزدیکی فرودگاه امام خمینی و بیش از 170 قربانی +عکس

نشریه "censor.net" به نقل از دانیلوف نوشت: در حال حاضر، جلسه ای با حضور نمایندگان مراجع ذیصلاح ایران از جمله سازمان هواپیمایی ایران در حال برگزاری است. گزینه های مختلفی در خصوص سقوط ناگهانی هواپیما در حال بررسی است که انهدام هواپیما توسط موشک ضد هوایی "تور"، از آنجا که اطلاعاتی مربوط به کشف قطعات موشک روسی در نزدیکی محل سقوط در اینترنت ظاهر شده است، برخورد با پهپاد یا پرنده دیگر، خرابی موتور و انفجار آن به دلایل فنی و انفجار داخل هواپیما در نتیجه یک اقدام تروریستی از گزینه های اصلی دلیل سقوط هواپیما است."

به گفته وی، کمیسیون اوکراین در حال هماهنگی با مقامات ایران برای سفر به این کشور و بررسی محل سقوط هواپیما و جستجوی لاشه های موشک می باشد.

دبیر شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین همچنین گفت که اوکراین مذاکرات دیپلماتیک مؤثری را با طرف ایرانی انجام می دهد و نسبت به همکاری ایران در خصوص سقوط هواپیمای اوکراینی در همه زمینه ها از جمله باز خوانی جعبه سیاه هواپیما ابراز امیدواری کرد.

دانیلوف افزود: کمیسیون اوکراین شامل کارشناسانی است که در تحقیقات مربوط به سقوط Boeing MH17 در سال 2014 در منطقه دونتسک حضور داشتند. وی خاطرنشان کرد که ضمن بررسی دلایل سقوط این هواپیما در تهران، از تجربیات مربوط به سقوط هواپیمای MH17 استفاده خواهد شد.

 پیش از این رویترز با استناد به منبعی در سرویسهای امنیتی کانادا گزارش داده بود، سازمان های اطلاعاتی غربی بر این باورند که علت سقوط هواپیمای بوئینگ 737 اوکراین نقص فنی بوده است. این منبع افزود: شواهدی وجود دارد که نشان می دهد علت سقوط این هواپیما، گرم شدن بیش از حد یکی از موتورهای هواپیما بوده است. همانطور که این منبع تأکید کرد، آژانس های اطلاعاتی غربی به این نتیجه رسیدند که این هواپیما توسط موشک مورد اصابت قرار نگرفته است.گ

شایان ذکر است که صبح روز گذشته یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 خطوط هوایی اوکراین با 167 سرنشین و 9 خدمه پروازی پس از بلند شدن از فرودگاه امام در تهران به مقصد کی یف، در منطقه‌ای بین پرند و شهریار سقوط کرد که در پی این حادثه تمامی مسافران این پرواز جان خود را از دست دادند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала