پوتین و اردوغان خط لوله جریان ترکیه را راه اندازی کردند

© Sputnik / Alexey Nikolskiy  /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین و اردوغان خط لوله جریان ترکیه را راه اندازی کردند
پوتین و اردوغان خط لوله جریان ترکیه را راه اندازی کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسای جمهور روسیه و ترکیه ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روز چهارشنبه رسما خط لوله گاز ترکیه را افتتاح کردند.

به گزارش اسپوتنیک، رهبران دو کشور در مراسم بهره برداری از خط لوله گاز که در استانبول برگزار شد شرکت کردند. رئیس جمهور صربستان الكساندر ووجیچ و نخست وزیر بلغارستان بویكو بوریسف نیز در این مراسم حضور داشتند.

خط لوله گاز جدید در اروپا - اسپوتنیک ایران
خط لوله گاز جدید در اروپا

پوتین در مراسم افتتاح رسمی خط لوله انتقال گاز، خاطرنشان كرد: این یک رویداد مهم نه تنها برای روسیه و ترکیه، بلكه برای كل قاره اروپا است.

رئیس جمهور پوتین گفت: همه حاضرین در مراسم رسمی راه اندازی خط لوله جدید گازی، شاهد یک واقعه واقعاً مهم نه تنها برای روسیه و ترکیه، بلکه برای کشورهای جنوب اروپا و برای کل قاره اروپا هستند.

وی همچنین تأکید کرد که اجرای موفق پروژه مشترک بزرگ "جریان ترکیه" به وضوح نشان می دهد که یک همکاری موفق استراتژیک روسیه و ترکیه نتایج قابل توجهی و ملموسی ارائه می دهد.

جریان ترکیه یکی از بزرگترین پروژه های مشترک انرژی روسیه و ترکیه در روزهای اخیر است. این کار شامل احداث خط لوله گازی است که از دو خط با ظرفیت 15/15 میلیارد متر مکعب برای هرکدام تشکیل شده است. اولی برای تأمین گاز روسیه به مصرف کنندگان ترکیه در نظر گرفته شده است، دومی برای ارائه به کشورهای اروپای جنوبی و جنوب شرقی در نظر گرفته شده است.

با توجه به سفر پوتین به استانبول، کمپانی South Stream Transport B.V بخش دریایی این سیستم را ساخت که از دو نخ موازی در دریای سیاه تشکیل شده است.

مسیر هر دو این بخش از بخش دریایی خط لوله گاز از آناپا شروع می شود و به منطقه آفی کوی در 100 کیلومتری استانبول ختم می شود.

طبق اطلاعات، طول هر رشته خط حدود 930 کیلومتر است، بیش از 75 هزار لوله با قطر 81.3 سانتی متر و وزن حدود 9 تن برای هر کدام استفاده شده است. حداکثر عمق جای گذاری آنها در دریا 2.2 هزار متر است.

گازپروم در پایان ماه نوامبر سال گذشته اعلام كرد كه فعالیت های راه اندازی قبل از بهره برداری از خط لوله در مرحله نهایی قرار دارد، هر دو خط جریان ترکیه با گاز پر شده اند.

به گزارش آژانس بلومبرگ، با اشاره به رئیس وزارت انرژی صربستان، صربیاگاز دوسان بیاتوویچ، در پایان دسامبر، مشخص شد که نصب بخش صربی خط لوله انتقال گاز ترکیه در جریان است.

به گفته این آژانس، نخستین تحویل گاز از طریق بلغارستان در ماه مه پیش بینی شده است، زمانی که این کشور باید ساخت سایت خود را تمام کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала