پوتین و اردوغان درباره مناقشه میان آمریکا و ایران گفتگو خواهند کرد

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین و اردوغان درباره مناقشه میان آمریکا و ایران گفتگو خواهند کرد
پوتین و اردوغان درباره مناقشه میان آمریکا و ایران گفتگو خواهند کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه تنش میان ایالات متحده و ایران را یکی از اصلی ترین مباحث مذاکرات بین پوتین و اردوغان دانست.

به گزارش اسپوتنیک، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اظهار داشت: تنش میان ایالات متحده و ایران پس از ترور ژنرال قاسم سلیمانی یکی از اصلی ترین مباحث مذاکرات بین روسای فدراسیون روسیه و ترکیه ، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان در تاریخ 8 ژانویه در استانبول خواهد بود.

پوتین در ترکیه درباره چه موضوعی صحبت خواهد کرد؟ - اسپوتنیک ایران
پوتین در ترکیه درباره چه موضوعی صحبت خواهد کرد؟

پیش از این سرویس مطبوعاتی کرملین گزارش داده بود که ولادیمیر پوتین در سفر خود به ترکیه در تاریخ 8 ژانویه در مراسم راه اندازی خط لوله انتقال گاز ترکیه شرکت خواهد کرد و با اردوغان درباره اوضاع سوریه و لیبی گفتگو خواهد کرد.

کالین به خبرنگاران گفت: رئیس جمهور ما از نخستین ساعات پس از این واقعه (ترور سلیمانی) اقدامات دیپلماتیک بسیار فشرده‌ای را انجام داده است. این موضوع یکی از اصلی ترین موارد در جریان مذاکرات با پوتین خواهد بود که به کشور ما سفر خواهد کرد. منطقه ما از درگیری های مداوم و از مداخله نیروهای خارجی خسته شده است. ما با ناراحتی نظاره‌گر این هستیم که روابط بین ایالات متحده و ایران به تدریج در حال تشدید است. ما از همه می‌خواهیم تا تنش را کاهش دهند.

گفتنی است، با ترور سردار قاسم سلیمانی و همراهانش در عراق توسط نیروهای آمریکا تنش در مناسبات واشنگتن و تهران افزایش یافت. روز سوم ژانویه 2020، موشک‌هایی از پهپاد آمریکایی MQ-9 Reaper به سمت کاروان سردار سلیمانی در نزدیکی فرودگاه بغداد شلیک شد. ترامپ در جلسه توجیهی تیم امنیتی ملی‌اش و تحت تأثیر تحریک مشاوران ضدایرانی خود، گزینه ترور نظامی سردار قاسم سلیمانی را انتخاب کرد. بسیاری از کشورهای دنیا این اقدام آمریکا را نکوهش کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала