جلسه فوق العاده وزرای خارجه اتحادیه اروپا با هدف کاهش تنش در خاورمیانه

© AP Photo / Francisco Secoجلسه فوق العاده وزرای خارجه اتحادیه اروپا با هدف کاهش تنش در خاورمیانه
جلسه فوق العاده وزرای خارجه اتحادیه اروپا با هدف کاهش تنش در خاورمیانه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شورای اتحاديه اروپا روز جمعه با هدف کاهش تنش در خاورمیانه تشکیل جلسه می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، پیتر استانو، سخنگوی مطبوعاتی جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در جلسه شورای عالی امور خارجه اتحادیه اروپا روز جمعه در مورد راه‌هایی برای فرار از افزایش تنش در خاورمیانه گفت‌و‌گو می‌کنند.

برگزاری جلسات ویژه کمیسیون اروپا در خصوص ایران و عراق - اسپوتنیک ایران
برگزاری جلسات ویژه کمیسیون اروپا در خصوص ایران و عراق

استانو روز سه شنبه در یک جلسه توجیهی در بروکسل گفت: آنچه ما در خاورمیانه می خواهیم کاهش تنش است. این جلسه شورای امور خارجه است که جمعه آینده توسط نمایندگان عالی اتحادیه اروپا تشکیل می‌شود و موضوع اصلی بحث و گفتگو در مورد هرگونه پیشرفت در اوضاع حول ایران و کلیه مشکلات مربوط به ایران است که در ساعت 15:00 به وقت محلی (17:30 به وقت تهران) برگزار می‌شود.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: چالش دقیقاً بحث در مورد توسعه اوضاع و یافتن دیدگاههای کشورهای عضو در مورد آنچه اتحادیه اروپا در این زمینه باید انجام دهد، است. هدف این امر دستیابی به کاهش تنش، بازگشت به تعهدات سیاسی ، جلوگیری از هرگونه تقابل دیگر در منطقه است و به اینکه دیپلماسی و مذاکرات بتوانند مجددا بدون برخورد و اعمال خشونت بر پیشرفت در اوضاع تأثیر بگذارند.

گفتنی است، با ترور سردار قاسم سلیمانی  و همراهانش در عراق توسط نیروهای آمریکا تنش در مناسبات واشنگتن و تهران افزایش یافت. روز سوم ژانویه 2020، موشک‌هایی از پهپاد آمریکایی MQ-9 Reaper به سمت کاروان سردار سلیمانی در نزدیکی فرودگاه بغداد شلیک شد. ترامپ در جلسه توجیهی تیم امنیتی ملی‌اش و تحت تأثیر تحریک مشاوران ضدایرانی خود، گزینه ترور نظامی سردار قاسم سلیمانی را انتخاب کرد. بسیاری از کشورهای دنیا این اقدام آمریکا را نکوهش کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала