کره جنوبی پدافند موشکی پاتریوت را در سئول مستقر کرد

© AP Photo / Czarek Sokolowskiکره جنوبی پدافند موشکی پاتریوت را در سئول مستقر کرد
کره جنوبی پدافند موشکی پاتریوت را در سئول مستقر کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کره جنوبی سیستم پدافند موشکی پاتریوت را از منطقه جنوب شرقی به مرکز سئول منتقل می کند تا دفاع از تاسیسات مهم را در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری دولتی کره جنوبی، یونهاپ به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که کره جنوبی سیستم تقویت موشکی پاتریوت را از منطقه جنوب شرقی به مرکز سئول منتقل می کند تا دفاع دفاعی از تجهیزات مهم را در دستور کار خود قرار دهد.

گم شدن موشک جنگنده آمریکایی هنگام پرواز بر فراز ژاپن  - اسپوتنیک ایران
تحویل جنگنده‌های اف ۳۵ به کره جنوبی با وجود مخالفت کره شمالی

براساس اعلام این آژانس خبری، این مجموعه و واحدهای مربوطه نیروی هوایی کره جنوبی قبلاً در استان جیونگسنگبوک مستقر بود، اما در اوایل ژانویه به پایگاه نظامی سابق در کوه پوگاکسان در پشت محل سکونت رئیس جمهور کره جنوبی منتقل شدند.

احتمالمی رود که این مجموعه مجهز به موشک های PAC-2 و PAC-3 است که برای رهگیری هواپیماها و موشک ها در ارتفاعات حدود 20-40 کیلومتری طراحی شده است.

به گفته این آژانس، از سال 2017، ارتش کره جنوبی برای تقویت دفاع از مناطق مرکزی و شمالی، اصرار دارد تا مجدداً یکی از باتری های موشکی پاتریوت ارتش را تقویت کند، زیرا سامانه دفاع موشکی THAAD در شهرستان سونجو برای حفاظت از قسمت جنوبی کشور کافی است.

پیشتر کیم جونگ اون، رهبرکره شمالی در تاریخ 1 ژانویه، صبح زود به جای تبریک سال نو گزارشی از نتایج چهار روزه جلسه علنی کمیته مرکزی حزب کارگر جمهوری دموکراتیک خلق کره ارائه کرد. از جمله وی گفت که کره شمالی به توسعه خود ادامه خواهد داد و به زودی تسلیحات استراتژیک جدیدی را معرفی خواهد کرد و به طور یک جانبه به منع آزمایش هسته ای عمل نمی کند، تا زمانی که ایالات متحده اقدامات متقابلی انجام دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала