نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا از عراق خارج می‌شوند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا از عراق خارج می‌شوند
نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا از عراق خارج می‌شوند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده اعلام کرد که به دنبال الزامات مقامات عراقی، نیروهای خود را از عراق خارج خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رویترز روز دوشنبه با استناد به نامه‌ای که توسط ستاد عملیات "عزم باطني" (Operation Inherent Resolve) به ارتش عراق ارسال شده است اعلام کرد که ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده به دنبال الزامات مقامات عراقی، نیروهای خود را از عراق خارج خواهد کرد.

عراق در پی اخراج نیروهای آمریکا - اسپوتنیک ایران
عراق در پی اخراج نیروهای آمریکا

به گزارش این خبرگزاری در این نامه آمده است "ما به این تصمیم مستقل شما که ما را ملزم به عقب راندن نیروهای خود می‌کند، احترام می گذاریم." "به دلیل احترام به حاکمیت جمهوری عراق و مطابق با الزامات پارلمان و نخست وزیر عراق، نیروهای عملیات "عزم باطني" در روزها و هفته های مکان خود را تغییر می‌دهند تا برای جابجایی بعدی آماده شوند.

در همین حال به نقل از رویترز، یک مقام پنتاگون گفت که در حال حاضر نمی‌تواند صحت این نامه را تأیید کند. با این حال، یک منبع در بخش نظامی عراق وجود این نامه را تایید کرده است. وزارت دفاع آمریکا در این خصوص حاضر به اظهار نظر نشده است.

پارلمان عراق پنجم ژانویه با صدور قطعنامه‌ای رای به خروج نیروهای خارجی از این کشور داد. طبق این قطعنامه، ماموریت ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا باید پایان پذیرد. این تصمیم به معنای پایان دادن به حضور نظامی نیروهای خارجی در عراق و پایان دادن به کار در چارچوب توافق نامه امنیتی منعقد شده با نیروهای ائتلاف ضد تروریستی بین المللی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала